|
|
کدخبر: ۱۶۶۲۵۶

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توافق میان جنبش فتح وحماس برای تشکیل دولتی یکپارچه به سادگی امکان پذیر نیست گفت: سیاست های فتح کاملا ضد سیاست های حماس در فلسطین است.

احمد شوهانی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم درایلام، اظهار کرد: توافق میان جنبش فتح وحماس برای تشکیل دولتی یکپارچه به سادگی امکان پذیر نیست.

وی افزود: میان این دو گروه به طور جدی اختلافات استراتژیک و اساسی بسیاری وجود دارد، این موضوع زمانی رخ می دهد که جنبش فتح یا حماس از رویکردهای خود تاحدودی عدول کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مواضع جنبش فتح از قبل تا کنون روشن است و این گروه گرایش های غربی بسیاری دارد و اختلافات بنیادین در بحثسازش با رژیم صهیونیستی میان فتح و حماس بسیار است اما به نظر این دو گروه می توانند درعین توجه به سیاست های خود دولت ائتلافی تشکیل دهند و مواضع خود را از این طریق در مقابل رژیم صهیونیستی محکم تر کنند.

وی با تاکید براینکه نگاه فتح به غرب مثبت است، گفت: رویکرد فتح تشکیل دولت فلسطینی و اسرائیلی در کنار هم است حال آنکه حماس نگاه انقلابی داشته و در جبهه مقاومت قرار دارد.

شوهانی عنوان کرد: سیاست های فتح کاملا ضد سیاست های حماس در فلسطین است، حماس و فتح می توانند مشابه بسیاری ازکشورها دولت ائتلافی تشکیل دهند اما هر کدام مواضع خودرا حفظ کنند، اما اگرتشکیل دولت واحد به معنای آن باشد که این دوگروه مواضع مشترکی اتخاذ کنند، به نظربعید است.

وی افزود: هفته گذشته حماس و فتح برای تشکیل دولت واحد به توافق رسیده اند که در همین راستا بنیامین نتانیاهو اعلام کرده، رژیم صهیونیستی روند مذاکرات سازش با فلسطینیان را متقوف کرده است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار