|
|
کدخبر: ۱۶۶۲۸۹

امین زاده:

خبرگزاری تسنیم: معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: به دنبال پیشگیری از تخلفات مالی دولتی با اجرای سیستم بودجه ریزی دقیق هستیم.

به گزارش حوزه دولتخبرگزاری تسنیمبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، الهام امین زاده معاون حقوقی رئیس جمهور به کاهش تخلفات مالی دستگاه های اجرایی و لزوم اصلاح نظام بودجه ریزی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: تلاش داریم تا با اجرای سیستم بودجه ریزی دقیق در دستگاه های اجرایی شاهد کاهش میزان تخلفات در دستگاه ها باشیم تا نیازی به ورود دیوان محاسبات برای رسیدگی به تخلفات مالی اداری نباشد که تحقق این امر موجب کاهش هزینه های مالی و حیثیتی برای دولت و مدیران دولتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیشگیری از تخلفات مالی دستگاه های اجرایی یک امر ضروری است، گفت: دولت به دنبال آن است هزینه های دستگاه ها و منابع مصوب آنها به صورت شفاف و دقیق تدوین شود تا در اجرای قوانین و مقررات هیچ یک از دستگاه های اجرایی مورد ایراد دیوان محاسبات قرار نگیرند.

امین زاده تأکید کرد: تخصیص بودجه های دستگاه ها به صورت رقمی تا حدودی موجب تسریع اجرای برنامه ها توسط مدیران خواهد شد.

معاون حقوقی رئیس جمهور تصریح کرد: برای افزایش سرعت و دقت در اجرای برنامه ها و کاهش تخلفات مالی دستگاه های اجرایی در همایش شورای هماهنگی بخش های حقوقی دستگاه های اجرایی که با حضور معاونان و مدیران کل حقوقی وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی چندی پیش برگزار شد، از سوی مسئولان دیوان محاسبات توضیحات کاملی ارائه شد که مبین نحوه اجرای قانون بودجه و نحوه تخصیص منابعی بود که در اختیار دستگاه هاست که با آگاهی از نحوه استفاده از منابع مالی، دستگاه های اجرایی و مدیران با مشکلات کمتری روبرو خواهند بود.

وی به مزایای گسترش فرهنگ پیشگیری از تخلفات مالی اشاره کرد و گفت: با گسترش این فرهنگ جلوی فساد و تخلفات اداری گرفته خواهد شد و از سوی دیگر مدیران هم از تخلف مصون خواهند بود و به لحاظ مالی و حیثیتی اقتضا می کند، مسائل محاسباتی پیش از هر اقدامی به طور دقیق اعمال شود.

امین زاده به آمادگی دیوان محاسبات برای آموزش دستگاه های اجرایی مبنی بر پیشگیری و کاهش تخلفات مالی اشاره کرد و افزود: این آموزش ها می تواند از طریق برنامه ریزی که از سوی هر دستگاهی با دیوان محاسبات انجام می شود، صورت بگیرد یا از طریق جلسات کلانی که در تهران برای مدیران و معاونان حقوقی برگزار می کنیم، انجام پذیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در جریان سفرهای استانی که معاونان و مدیران حقوقی کل استان حضور دارند این آموزش ها قابل ارائه است که امیدواریم در آینده شاهد نظام مدیریت مالی صحیح در سطح کشور باشیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار