|
|
کدخبر: ۱۶۶۲۹۲

مشاور رئیس جمهور:

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد ویژه اقتصادی کشور گفت: با راه اندازی فرودگاه مسافری پیام ۲.۵ میلیون نفر را به جغرافیای ایران متصل می کنیم.

به گزارشخبرگزاری فارساز کرج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، اکبر ترکان اظهار داشت: اقداماتی که لازم است در سطح کشور انجام شود ابتدا در منطقه ویژه به عنوان پایلوت نمونه سازی می شود و بعد پس از وضعیت فضای کسب و کار مورد بررسی قرار می گیرد.

ترکان گفت: در واقع ما به عنوان دبیر خانه فکرها و ایده ها را در این زمینه بررسی کرده و برای دولت می فرستیم.

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد ویژه اقتصادی کشور در ادامه سخنان خود منطقه ویژه اقتصادی پیام را به عنوان یکی از حساس ترین و مهمترین مناطق ویژه اقتصادی با دو کارکرد بزرگ قلمداد کرد و افزود: این منطقه وابسته به وزارت ارتباطات است و قرار است در آینده این منطقه به عنوان مکان تجاری سازی تکنولوژی نیمه هادی و ICT را اجرا کرده و منطقه اقتصادی پیام این نقش را برای اقتصاد ایران ایفا نماید.

ترکان تصریح کرد: نقش دیگری که از اینجا انتظار است این است که استان البرز از نظر شهری دومین شهری است که در خود جای داده کرج است و با جمعیت بالای ۲.۵ میلیون نفری و این جمعیت با چنان وسعتی توسعه فرودگاه را در خود می طلبد.

وی افزود: هدف از این باردید بررسی تبدیل فرودگاه پیام به فرودگاه مسافربری با ظرفیت است که شهر ۲.۵ میلیون نفری را به بقیه جغرافیای ایران متصل نماید.

این مسئول گفت: امیدواریم با کمک استاندار البرز و حمایت های وزارت ارتباطات و همکاران فرودگاه پیام به عنوان یک فرودگاه در کنار فرودگاه مهرآباد نقش بزرگی ایفا کند.

وی از صنایع پاک و های تک و سایت فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام نیز بازدید کرد.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در حاشیه بازدید از پروژه های صنعتی و سرمایه گذاری منطقه ویژه پیام، این منطقه را منطقه ای مستعد برای سرمایه گذاری خواند و افزود: پیام ظرفیت های فراوانی برای سرمایه گذاری و توسعه صنعت و تولید دارد.

وی ادامه داد: در گزارش های ارائه شده و بازدیدهای میدانی که انجام دادیم نکته قابل توجه و نیاز اصلی این منطقه برای جهش اقتصادی می تواند به عنوان پایلوت در کشور باشد که باید به طور جدی پیگیری شود.

انتهای پیام / ۲۳۰۲ / ی

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار