|
|
کدخبر: ۱۶۶۳۸۶

ولایتی در جمع خبرنگاران:

وزیر امور خارجه اسبق کشورمان با بیان اینکه در دیدار با هیئت پارلمانی فرانسه درباره مشکلات غرب و روسیه بحثشد، گفت: ما در این دیدار بر لزوم توسعه روابط ایران و فرانسه و برداشتن موانع از این مسیر تأکید کردیم.

به گزارش خبرنگار حوزه احزابخبرگزاری فارس، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از دیدار با هیئت پارلمانی فرانسه که عصر امروز برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران درباره جزئیات این دیدار اظهار داشت: ما در این دیدار پیرامون روابط دو جانبه، مسائل بین الملل و منطقه از جمله سوریه، عراق، اکراین و مشکلات غرب و روسیه صحبت کردیم.

ولایتی با بیان اینکه ما درباره آینده مذاکرات هسته ای و توسعه روابط ایران و فرانسه نیز بحثکردیم، افزود: در این دیدار بر برداشته شدن موانع از سر راه روابط دو کشور تأکید شد.

وزیر امور خارجه اسبق کشورمان تصریح کرد: ما توافق کردیم که باید به سمتی حرکت کنیم که گفت وگوهای هسته ای به نتیجه برسد و از این رو درباره حرکت در چارچوب قواعد بین الملل و منافع حقه جمهوری اسلامی در استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای همچنین رعایت قوانین بین المللی در چارچوب تعهدات ایران به آژانس بحثو تبادل نظر صورت گرفت.

وی ادامه داد: هیأت پارلمانی فرانسه آمادگی داشت که حجم روابط اقتصادی بالا برود و موانع پولی و مالی را برطرف کند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع با بیان اینکه این هیأت نتیجه مذاکرات خود با مقامات ایرانی را به اطلاع حکومت فرانسه خواهد رساند، خاطرنشان کرد: اساسا آنها با همین نیت به ایران آمده اند؛ البته این معلوم است زمانی که قرار است روابط به بن بست رسیده دو کشور اصلاح شود، هیأت های حسن نیت بین کشورها رد و بدل می شود.

وی با بیان اینکه بعد از نشست های متعدد راه حل هایی که مورد قبول است، اتخاذ می شود، یادآور شد: بنابراین با حفظ حقوق متقابل در مسائل منطقه و بین الملل روابط مشترک باید توسعه یابد.

انتهای پیام /

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار