|
|
کدخبر: ۱۶۶۴۰۲

هاشمی در جمع زنان کارگر

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: عده ای تأمین اجتماعی را جیب شخصی خود کرده بودند بنابراین ضربه ای که در هشت سال گذشته خورد ضربه ای بزرگ به کل نظام و قشر کارگر بود.

به گزارش خبرنگار حوزه احزابخبرگزاری فارس، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز(شنبه) در مراسم تجلیل از کارگران زن که به مناسبت هفته کارگر در ساختمان وزارت کار، رفاه و تأمین اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: تأمین اجتماعی در زندگی مردم مؤثر بوده است اما عده ای تأمین اجتماعی را جیب شخصی خود کرده بودند و این ضربه ای بزرگ به کل نظام و قشر کارگر بود.

وی با بیان اینکه هیچ کشوری در انقلاب اسلامی به ما کمک نکرد به جز مردم خودمان اظهار کرد: من باید از مردم کارگر تشکر کنم که در مبارزات انقلابی بیشترین سهم را داشتند چرا که آخرین خدمت آنان در جریان انقلاب اعتصابی بود که کارگران صنعت نفت کردند و همین اعتصاب پشت رژیم شاه را شکست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ادامه داد: در آن زمان که کارگران اعتصاب کرده بودند دنیا به نفت ایران احتیاج داشت و وقتی خارجی ها دیدند که منافعشان در خطر است به حمایت خود خاتمه دادند.

هاشمی خاطرنشان کرد: کارگران حرف آخر را در مبارزه با رژیم شاهنشاهی انجام دادند و آنها آنقدر بر تعصبشان اصرار داشتند که کسی نمی توانست اعتصاب آنها را بشکند.

وی ادامه داد: امام از پاریس نامه دادند که بروید بگوئید کارگران سوخت داخلی را تأمین کنند اما بسیار سخت بود که متعصبان موافقت کنند بنابراین بنده شاهد افتخار تاریخی کارگران هستم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت با تأکید بر اینکه بعد از انقلاب هیچگاه از قشر کارگر شاهد توقعات زیاد نبودیم، بیان کرد: توقعات قشر کارگر از مسئولان در حدی بود که فکر می کردند نظام می تواند آنها را تأمین کند بنابراین کارگران با بلاغت و صبوری با مشکلات دست و پنجه نرم کردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تأکید بر اینکه حقیقتاً کارگران سهم زیادی در انقلاب داشتند، گفت: خدمتی که قشر کارگر می کند عمدتاً به تولید می انجامد و این مهمترین نیاز مردم است.

هاشمی همچنین در ادامه به نحوه تأسیس خانه کارگر اشاره و تأکید کرد: خانه کارگر از بدو انقلاب شاخه کارگری حزب جمهوری اسلامی محسوب می شد و بعد از اینکه حزب جمهوری متوقف شد به کار خود ادامه داد و بنده نیز در مجلس و دولت می دیدم که خانه کارگر مواضعی همسو با حقوق کارگران داشت.

وی گفت: در قانون کاری که آن زمانی که بنده در مجلس بودم نوشته شد و جناب آقای کمالی هم تلاش بسیاری در این خصوص داشتند متأسفانه در شورای نگهبان گیر افتاد و وقتی بنده در دولت آمدم در مجمع نیز این اشکالات را برطرف کردیم و هم اکنون یک قانون مترقی برای کارگران داریم که امروز نیز اگر به مشکلی برخورد کرد باز هم باید اصلاح شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به نگاه غربی ها به زن اشاره کرد و گفت: کشورهای اروپایی و غرب در قرون وسطی ابتدا زن را انسان نمی دانستند اما بعد با پافشاری فلاسفه شان زن را به عنوان انسان درجه دو می شناختند. در حالیکه اسلام در قرآن با این تفکر مخالفت کرد و زن و مرد را مساوی دانست و برای آقایان و خانم ها حقوقی اختصاصی نیز در نظر گرفت.

به گفته هاشمی اسلام عدالت واقعی را در خصوص زن و مرد در نظر گرفته است و آنچه اسلام در ۱۴۰۰سال پیش در جزیره العرب آورد هنوز هم در دنیای مترقی به آن حد نرسیده است.

وی ادامه داد: در جمهوری اسلامی نیز بایددر رفع تبعیض ها بین زن و مرد در قوانین اقدام کنیم چرا که افکار به وجود آمده از این قوانین همچنان در جامعه وجود دارد؛ در اسلام بین زن و مرد تفاوتی دیده نشده است جز در فطرت، آفرینش و ویژگی های خاصی که به هردوی آنان داده است بنابراین معتقدم اسلام عالی ترین معارف را درباره زن با توجه به فطرت زن و مرد در نظر گرفته است که اگر مراعات شود به سود خود زنان خواهد بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خاطرنشان کرد: البته شاید غربی ها ادعایی در خصوص حقوق زن می کنند که وقتی به متن زندگی آنها می پردازیم می بینیم که حقوق اولیه زنان در جوامع آنان پایمال می شود.

هاشمی معتقد است که کارگران قانع ترین و زحمت کش ترین قشر جامعه هستند که تجاوز به حقوق دیگران و یا مفت خوری را به هیچ وجه نمی توان به قشر کارگر نسبت داد.

وی افزود: کارگران از توان و بازوی خود برای اداره زندگی خود استفاده می کنند اما در برخی موارد آن مقدار که باید به عنوان حق کارگر به آنان داده شود اختصاص نمی یابد اما ما سعی می کنیم با برخی از اصلاحیه ها این وضعیت را ارتقاء دهیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تأکید بر اینکه برای توسعه مجموعه تأمین اجتماعی بسیار تلاش شده است، گفت: مجموعه تأمین اجتماعی ایجاد شد تا همیشه در خدمت کارگران باشد چون حق خود کارگران است و از دسترنج خود کارگران به وجود آمده است.

وی تأکید کرد: اتفاقاتی که در این چند سال گذشته افتاد کاری استثنایی و خلاف عدالت بود و امیدواریم دیگر تکرار نشود.

انتهای پیام /

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار