|
|
کدخبر: ۱۶۶۴۸۲

جلالی در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در انتقاد از رفتار آمریکایی ها در مصادره ساختمان بنیاد علوی و ممانعت از ورود ابوطالبی گفت: رفتار آمریکایی ها حداقل اعتمادها را هم مخدوش می کند.

کاظم جلالی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، در خصوص مصادره ساختمان بنیاد علوی در نیویورک، گفت: این کارهای سخیفی است که آمریکایی ها انجام می دهند.

وی ادامه داد: آمریکایی ها از طرفی با جمهوری اسلامی ایران مذاکره می کنند، اما از طرف دیگر ورود حمید ابوطالبی را دچار مشکل می کنند و درباره ساختمان بنیاد علوی چنین تصمیماتی می گیرند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: به نظر می رسد یا در آمریکا جریان افراط گرایی غالب شده و یا اینکه تقسیم کار صورت گرفته است که ما شاهد چنین رفتارهای دوگانه ای هستیم.

جلالی اظهار داشت: این برخوردها به گونه ای است که اگر قرار بود حداقل اعتمادی حاصل شود، آن اعتماد مخدوش شود و این رفتار آمریکایی ها غلط است.

وی درباره فشارهای برخی جریان ها به ابوطالبی از سمت نمایندگی کشورمان در سازمان ملل و جایگزینی فرد دیگر، تصریح کرد: ابوطالبی خودش کاندیدا نشده بود که خودش بخواهد کنار بکشد؛ اکنون بحثکشور مطرح است.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس در پایان گفت: دولت باید در این موارد تدابیری بیندیشد که منافع ایران تامین شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار