|
|
کدخبر: ۱۶۶۴۹۷

آصفری در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم اراک در مجلس گفت: طرح تحقیق و تفحص از حج و زیارت و شمسا با ۴۰ محور تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد.

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی و یکی از طراحان طرح تحقیق و تفحص از سازمان حج و زیارت در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، گفت: طرح تحقیق و تفحص از سازمان حج و زیارت و شرکت مرکزی دفاتر خدمات زیارتی(شمسا) هم اکنون تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده است.

وی ادامه داد: از جمله مواردی که ما در طرح تحقیق و تفحص از سازمان حج و زیارت و شمسا دنبال می کنیم در درجه اول مبلغی است که برای سفر زیارتی از زائران می گیرند، است و ما از این سازمان درخواست می کنیم فرمول خود برای تعیین قیمت سفرهای زیارتی را به مجلس ارائه کنند.

نماینده مردم اراک در مجلس افزود: چگونگی وضعیت رسیدگی به زوار در عراق، علت اجاره هتل های با کیفیت پایین علیرغم گرفتن پول زیاد از زائران، برخوردهای نامناسب در مسیر زیارت به ویژه در ورودی به عراق، کیفیت خدمات و خوراک از دیگر محورهای طرح تحقیق و تفحص از سازمان حج و زیارت و شمسا است.

آصفری گفت: بعضاً زائران را به دلایلی مانند عدم امنیت به سامرا یا کاظمین نمی برند که در این زمینه باید مبلغ تمام شده سفر کم شود؛ در بحثمواد غذایی که برای زائران استفاده می شود شبهاتی وجود دارد و در مورد چگونگی قراردادهایی که با هتل داران در عراق بسته می شود موضوعاتی وجود دارد که این مسائل جزء محورهای طرح تحقیق و تفحص از سازمان حج و زیارت و شمسا است.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۴۰ محور در طرح تحقیق و تفحص از سازمان حج و زیارت و شمسا وجود دارد که قابل بررسی است.

به گزارش تسنیم، طرح تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان حج و زیارت در خصوص شرکت مرکزی دفاتر خدمات زیارتی سراسری ایران(شمسا) در دوره نخست مجلس نهم کلید خورد و این طرح برای بررسی بیشتر به کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ارجاع شد.

سال گذشته نیز قرار شده بود که موضوع با حضور مسئولان مربوطه در کمیسیون فرهنگی بحثشود؛ بر همین اساس جلسه ای با حضور سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت و مسئولان این سازمان و حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس اول مجلس برگزار شد تا پیرامون تحقیق و تفحص از شمسا تصمیم گیری صورت گیرد.

در این جلسه مقرر شده بود که کمیته ای به ریاست محمدحسن آصفری تشکیل شود تا وی موارد مربوط به شرکت شمسا را بررسی کرده و گزارش های لازم را جمع آوری کند تا اگر نیاز به اقدام عملی بود، انجام شود و بخشی که نیاز به تذکر دارد، تذکرات داده شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار