|
|
کدخبر: ۱۶۶۵

نخست‌وزیر جدید مصر روز شنبه با بیان اینکه شماری از وزرای دولت سابق در پست خود ابقا خواهند شد، اعلام کرد که دولت جدید مصر متشکل از ۳۰ وزیر و دو معاون نخست‌وزیر در امور اقتصادی و امنیتی به زودی معرفی خواهد شد.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از ایسنا، سایت شبکه خبری اسکای نیوز عربی اظهار کرد: حازم الببلاوی، نخست‌وزیر مکلف مصر که از روز شنبه مذاکراتش برای تشکیل دولت جدید مصر را آغاز کرده اعلام کرد، از امروز(یکشنبه) و فردا دیدارش با نامزدهای تصدی پست‌های وزارتی در دولتش را آغاز می‌کند.

وی امیدواری است که تشکیل کابینه جدید مصر تا روز سه شنبه یا چهارشنبه هفته جاری به پایان برسد.

ببلاوی در ادامه اعلام کرد، معیار اصلی وی در انتخاب وزیران کابینه جدید نداشتن وابستگی‌های حزبی، صداقت و شایستگی است.

در همین راستا، دو منبع رسمی در مصر روز شنبه اعلام کردند که سمت وزیر امور دارایی در دولت موقت مصر به هانی قدری که پیشتر بر مذاکرات صندوق بین‌المللی پول نظارت داشت پیشنهاد شده است.

بنا به گفته این منابع، حازم ببلاوی همچنین منصب وزیر خارجه را به نبیل فهمی، سفیر اسبق مصر در واشنگتن پیشنهاد خواهد داد اما هنوز هیچ یک از این تصمیمات نهایی‌ نشده است.

این دو منبع همچنین تاکید کردند که سمت معاون نخست‌وزیر مصر در امور امنیتی به احمد جمال الدین، وزیر کشور سابق و سمت وزیر بودجه و برنامه‌ریزی به اشرف العربی پیشنهاد شده است.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که الببلاوی از جوده عبدالخالق، یکی از اعضای چپگرای مصر خواهد خواست تا وزارت بازرگانی و تجارت داخلی را عهده‌دار شود.

این منابع تاکید کردند که سمت وزارت سرمایه‌گذاری نیز به منیر فخری عبدالنور، یکی از چهره‌های لیبرال مصر پیشنهاد می‌شود.

خبرگزاری رسمی الشرق الاوسط مصر نیز در خبری اعلام کرد: محمد کامل عمرو، وزیر امور خارجه مصر از پذیرش این سمت در دولت الببلاوی سر باز زد.

این خبرگزاری همچنین اعلام کرد: به عقیده عمرو دوران جدید بعد از ۳۰ ژوئن نیازمند چهره‌های جدید در وزارت خارجه است و وی تا زمان تعیین وزیر جدید در وزارت خارجه باقی خواهد ماند.

کامل عمرو در همبستگی با مردم مصر پیشتر استعفای خود را به محمد مرسی، رئیس‌جمهوری برکنار شده مصر تقدیم کرده بود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار