|
|
کدخبر: ۱۶۶۵۳۲

عضو هیئت رئیسه مجلس در تبریز:

خبرگزاری تسنیم: عضو هیئت رئیسه مجلس در تبریز گفت: نباید بیش از حد به گذشته و حوادثآن پرداخته شود و باید با دقت و توجه به تجربیات گذشته روبه سوی آینده بوده و در فکر ساختن آینده کشور باشیم و حرکت دولت باید در جهت رسیدن به ایده های جدید در اداره کشور

به گزارشخبرگزاری تسنیمازتبریز،محمدحسین فرهنگی امشب در جلسه پرسش و پاسخ در جمع اساتید بسیجی دانشگاه تبریز با بررسی مهم ترین مسائل سیاسی و اقتصادی کشور اظهار کرد: درباره مذاکرات هسته ای در حال حاضر دو نوع دیدگاه افراط و تفریط بر فضای کشور حاکم است که هر دو دیدگاه می تواند به منافع کشور آسیب برساند.

وی افزود: امیدواری بیش از حد به این مذاکرات و اینکه مذاکرات حلّال همه مشکلات است دیدگاه افراطی در مورد این مسئله است و ناامیدی و اعتقاد به باخت کشور در این مذاکرات دیدگاه تفریط و منفی در این زمینه است که هر دو دیدگاه غیر واقع بینانه است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر واسکو گفت: درست است که در این مذاکرات بخشی از دستاوردهایمان را از دست می دهیم اما مذاکرات توانسته است، در این تحریم ها رخنه ایجاد کند که این امر در جای خودش بسیار مهم و مفید است.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار کرد: مذاکره بر اساس دکترین سیاست خارجی نظام جمهوری اسلامی بوده و مقام معظم رهبری، مجلس و ملت هم موافق مذاکره هستند.

فرهنگی با اشاره به این مسئله که مجلس درباره مذاکرات هسته ای بسیار حساس است، گفت: تمام مذاکرات با حساسیت خاصی رصد می شود و هم مقام معظم رهبری و هم از طرف مجلس به دولت توصیه شده که نباید نسبت به انتقادات مطرح شده در باره توافقات هسته ای، نظر منفی داشته باشد چرا که این امر منجر به تقابل بین نخبگان و دولت خواهد شد.

فاهمات و دیدگاه های مشترک در این زمینه می تواند برای گرفتن امتیازات از طرف مقابل مفید باشد.

وی با بیان اینکه قراین و شواهد نشان می دهد آمریکا مطلقا خیرخواه ما نیست و هر روز شدیدتر از روز قبل به دشمنی خودشان ادامه می دهند، گفت: این دشمنی آن روزی تمام می شود که آنان واقعا از ما نا امید بشوند والا تا زمانی که امیدوار ند که می توانند به ما صدمه بزنند تا آن زمان دشمنی شان را ادامه خواهند داد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نباید بیش از حد به گذشته و حوادثآن پرداخته شود و باید با دقت و توجه به تجربیات گذشته روبه سوی آینده بوده و در فکر ساختن آینده کشور باشیم و حرکت دولت باید در جهت رسیدن به ایده های جدید در اداره کشور باشد.

وی با اشاره به توزیع سبد کالا در کشور اظهار کرد: اشکالات جدی در این موضوع وجود داشت که منجر به عذر خواهی رییس جمهور محترم شد و معتقد هستیم این روش باید تصحیح و دوباره اشتباه گذشته تکرار نشود. با برنامه ریزی درست برای تکریم انسانی ملت گام برداشته شود.

فرهنگی با بیان اینکه چاره ای جز ادامه طرح هدفمندی یارانه ها وجود نداشت، گفت: اصلاح الگوی مصرف و رسیدن به ثبات اقتصادی از جمله اهداف اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها است و نظام های اقتصادی یارانه ای نظامی معیوب، بیمار و فسادزا هستند.

وی خاطرنشان کرد: اصلاح قانون مالیات ها بحثروز کشور است که برخی تصمیمات نامناسب در بخش ساخت وساز انجام گرفت که امکان ایجاد شوک هایی را در این بخش تقویت می کند که امیدواریم اصلاحات مناسبی در کمیسیون مربوطه صورت بگیرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس به سابقه این لایحه اشاره کرد و افزود: جالب است که این لایحه مربوط به دولت قبلی بوده که دولت فعلی به صورت تمام قد از آن دفاع و حمایت کرده است. حتی در برخی از جاهایی که نظر نمایندگان بر اصلاح بوده، نظر دولت مخالف نظر نمایندگان بوده است.

قبل از سخنرانی فرهنگی، مسلم اورنگی مسئول بسیج اساتید دانشگاه های استان آذربایجان شرقی، با ارائه گزارشی از برنامه های اجرا شده در سال ۹۲، به تشریح برنامه های سال ۹۳ با محوریت تقویت حلقه های صالحین و علمی و نیز برگزاری همایش بین المللی غدیر با حضور اندیشمندانی از کشورهای همسایه استان اذربایجان شرقی از جمله ترکیه و آذربایجان پرداخت.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار