|
|
کدخبر: ۱۶۶۵۶۹

لاریجانی در دیدار با حضرات آیت الله صافی گلپایگانی و مکارم شیرازی:

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولین فرهنگی کشور باید دغدغه مراجع عظام در حوزه فرهنگی را جدی بگیرند.

به گزارشخبرگزاری فارساز قم به نقل از خانه ملت، دکتر علی لاریجانی در دیدار با آیت الله صافی گلپایگانی با اشاره به تورم و رکود در تولید مطالبی را درباره رفع رکود اقتصادی و پیشرفت تولید ارائه کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی همچنین گزارشی از روند مذاکرات هسته ای ارائه داد و گفت: البته چالش هایی در این راستا وجود دارد که باید تلاش کرد تا به راه حل درستی دست یابیم.

لاریجانی در بخش دیگری از اظهاراتش با تاکید بر اهمیت بخش بهداشت و درمان گفت: مجلس و دولت بودجه مناسبی برای این بخش تعیین کرده و گام های موثری نیز در این راستا برداشته شده که امید است به نتیجه برسیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره مسائل منطقه ای مانند تحولات سوریه و عراق شرایط را تبیین کرد.

آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید نیز در مورد اهمیت مسائل اسلامی در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و گسترش فرهنگ اسلامی و اقدامات مجلس و دولت در این راستا مسائلی را مطرح کرد و همچنین رهنمودهایی برای رفع مشکلات اقتصادی مردم و بهبود شرایط پولی ارائه کرد.

پس از این دیدار دکتر لاریجانی به مدرسه علمیه امام سجاد(ع) رفت و با آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید ملاقات کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات هسته ای گفت: گرچه مذاکرات سخت و دارای چالش هایی است اما تیم مذاکره کننده ایرانی در جهت رسیدن به یک راه حل مناسب تلاش می کنند.

وی درباره تورم و رکود اقتصادی نیز گفت: دولت و مجلس در جهت رفع این مشکلات تلاش می کنند.

لاریجانی درباره مسائل فرهنگی نیز تصریح کرد: مسئولین فرهنگی کشور باید دغدغه مراجع عظام در حوزه فرهنگی را جدی بگیرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین درباره آخرین وضعیت پروژه قطار سریع السیر تهران قم اصفهان و قطار سریع السیر قم مشهد گفت: اقدامات لازم در این راستا انجام شده که امیدواریم عملیات اجرایی این پروژه ها هرچه سریع تر آغاز شود.

آیت الله مکارم شیرازی نیز با بیان این که مسائل اقتصادی و فرهنگی بسیار مهم است، گفت: ما همه وظیفه خود می دانیم از دولت حمایت کنیم و مسئولان نیز باید برای حل مسائل اقتصادی و فرهنگی جدیت لازم را داشته باشند.

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: خروج از رکود در تولید به منظور کاهش فشارهای اقتصادی بر مردم بسیار پر اهمیت است.

انتهای پیام / ۲۲۵۸ / م

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار