|
|
کدخبر: ۱۶۶۶۵۳

زاهدی در گفت وگو با فارس:

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و مالزی با اشاره به اینکه جای نگرانی برای اجرای عملی احکام ۸۶ نفر ایرانی در مالزی نیست، گفت: هموطنان در خارج از کشور از مترادف شدن نام ایرانی با جرم و خلاف ممانعت کنند.

محمدمهدی زاهدی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و مالزی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری فارس، در مورد خبر منتشر شده مبنی بر صدور حکم اعدام برای ۸۶ ایرانی در کشور مالزی گفت: حدود ۲۲۰ تن از هموطنانمان به جرم حمل و توزیع مواد مخدر در زندان های مالزی به جرم تولید یا توزیع این مواد به سر می برند.

وی احکام صادر شده را محصول چهار سال اخیر خواند و گفت: این گونه نیست که دفعتاً برای این تعداد از هموطنانمان حکم اعدام صادر شده باشد.

زاهدی تعداد زنان محکوم شده را شش نفر و تعداد مردان را ۸۰ نفر عنوان کرد و افزود: جای تأسف دارد که شهروندان ایرانی با آبرو و حیثیت میهنمان در خارج از کشور بازی می کنند.

وی به تلاش کنسول گری کشورمان در مالزی جهت اطلاع رسانی و آگاه سازی شهروندان ایرانی اشاره کرد و گفت: این اطلاع رسانی در راستای هشدار به هموطنان جهت نیفتادن در دام باندهای مواد مخدر است.

وی کوشش نیروی انتظامی در کنترل مرزهای آبی، خاکی و دریایی کشورمان را جهت ممانعت از ورود مواد مخدر به داخل کشور و پس از آن انتقال به کشورهایی همچون مالزی یادآور شد و ضمن سپاسگزاری از این تلاش گفت: بسیاری از این ایرانیان محکوم شده در درون خاک مالزی مبادرت به تولید و توزیع مواد مخدر می کردند که با آگاه سازی های سفارت کشورمان این روند کاهش یافته است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و مالزی ادامه داد: علی رغم اینکه از زمان صدور بعضی از احکام حدود چهار سال می گذرد ولی هنوز هیچ اعدامی صورت نگرفته است و تنها یکی از هموطنان که همه مراحل محاکمه را طی کرده است در مرحله اجرای حکم قرار گرفته است؛ البته تجربه نشان داده است که در این موارد نیز با تقاضای عفو از پادشاه مالزی معمولاً تخفیفی شامل حال متهم می شود.

وی خاطرنشان کرد: در این باره نیز تلاش هایی از سوی وکیل و سفارت جمهوری اسلامی ایران در مالزی صورت گرفته است. لذا جای نگرانی در این باره نیست و احکام اعدام درباره هموطنانمان اجرای نخواهد شد.

زاهدی با اشاره به اینکه جای نگرانی برای اجرای عملی احکام ۸۶ نفر ایرانی در زندان های مالزی وجود ندارد، گفت: البته این شهروندان با آبرو و حیثیت کشور بازی کرده اند و خواهش ما این است که هموطنان در خارج از کشور حرمت فرهنگ والای ایران زمین را نگه داشته و از مترادف شدن نام ایرانی با جرم و خلاف ممانعت کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار