|
|
کدخبر: ۱۶۶۷۶۴

تسنیم گزارش می دهد

خبرگزاری تسنیم: خبرها حکایت از این دارد که محمدحسین امید سرپرست موقت دانشگاه تهران و معاون وزیر علوم جدی ترین گزینه برای تصدی ریاست این دانشگاه است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاهخبرگزاری تسنیم، تعیین رئیس قطعی دانشگاه تهران از مهمترین مسائل پیش رویی است که در حال حاضر در حوزه آموزش عالی مطرح است.

مسئله ای که با شروع کار وزیر علوم در دولت یازدهم همواره مطرح بود و پس از تصمیم رضا فرجی دانا در برکناری فرهاد رهبر رئیس سابق این دانشگاه و انتخاب امید به عنوان سرپرست دانشگاه تهران به شکل جدی تر مطرح شد.

پس از معرفی محمدحسین امید به عنوان سرپرست دانشگاه تهران در ۲۹ بهمن سال گذشته، وزیر علوم به وی ماموریت ایجاد سازوکاری برای بهره گیری و مشورت اعضای هیئت علمی دانشگاه در زمینه انتخاب رئیس دانشگاه تهران را داد.

در حالی که برخی گزینه ها برای ریاست دانشگاه تهران در رسانه ها مطرح بود، محمدحسین امید سرپرست این دانشگاه در اواخر سال گذشته و در نشستی خبری از تعیین رئیس دانشگاه تهران در سال ۹۳ خبر داد و دهه سوم اردیبهشت ماه سال ۹۳ را به عنوان زمان نتیجه قطعی ریاست دانشگاه تهران اعلام کرد.

با شروع هفته جاری، اخبار مربوط به فرآیند تشکیل شورای منتخبان دانشگاه تهران مطرح شد. شورایی که مسئولیت تشکیل آن بر عهده معاونت آموزشی دانشگاه تهران است و براساس آن سهمیه هایی به نسبت تعداد اعضای هیئت علمی هر دانشکده برای حضور در این شورا در نظر گرفته شده است.

قمصری: ترکیب اعضاء تا پایان هفته جاری مشخص می شود

سیدمهدی قمصری معاون آموزشی دانشگاه تهران و مسئول تشکیل شورای مشورتی برای تعیین رئیس این دانشگاه در گفت وگو باخبرگزاری تسنیم، با اشاره به جزئیات روند تشکیل شورای مشورتی منتخبان دانشگاه تهران برای انتخاب رئیس این دانشگاه، گفت: براساس نامه ای که به روسای دانشکده ها ارسال کردیم، برای دانشکده های دانشگاه تهران براساس جمعیت شان سهمیه ای را برای حضور در این شورا مشخص کردیم.

وی افزود: دانشکده هایی که بین ۲۰ تا ۴۰ نفر عضو داشتند یک نماینده، دانشکده هایی که بین ۲۰ تا ۶۰ عضو داشتند ۲ نماینده و به همین شکل سهمیه هایی برای آنها به منظور حضور در شورای منتخبان دانشگاه تهران در نظر گرفته شد و به آنها اعلام شد. به عنوان مثال برای پردیس دانشکده فنی ۹، کشاورزی ۶، علوم ۴ و هنرها ۳ سهمیه در نظر گرفته شد.

معاون آموزشی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: در این نامه از روسای دانشکده ها خواستیم از بین دانشیاران و اساتیدشان که لیست آنها را نیز برای آنها ارسال کردیم به شکل یک نظرخواهی و یک رای خواهی در پاکت های مهر شده به آقایان تحویل شده که عمدتا به روسای دانشکده ها برگردانده شده است. یا در برخی دانشکده ها صندوق گذاشته شده و با شیوه های متفاوت اما یکسان به این امر پرداختند.

قمصری اضافه کرد: شمارش آراء از روز گذشته آغاز شده و براساس تکلیفی که بر گردن من نهاده شده، در حضور معاون آموزشی دانشگاه و دانشکده و رئیس پردیس آراء باز می شود و شمارش می شود و دارندگان اکثریت آراء برای هر واحدی مشخص می شوند. نتایج قطعی شمارش آرای افراد منتخب برای حضور در شورای مشورتی تا پایان هفته اعلام می شود و افراد تعیین شده منتخبان اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران می شوند و طی جلساتی به چند نفر از افرادی که توانایی، قابلیت و شایستگی مدیریت دانشگاه تهران را دارند می رسند و این افراد را به وزیر علوم پیشنهاد می دهند.

فرجی دانا: ۵۰ نفر رئیس دانشگاه تهران را انتخاب می کنند

رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این رابطه گفته است که ۵۰ نفر به عنوان نماینده اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران قرار است به دور هم جمع شوند و افراد مناسب را برای ریاست دانشگاه تهران انتخاب کنند.

وی افزود: هنوز تعداد افرادی که کاندیدا شده اند مشخص نیست و در این هفته شورای منتخب اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران انتخاب می شود و در جلسه ای اسامی کاندیداهای ریاست دانشگاه تهران را اعلام می کنند.

در این بین تعداد کاندیداهای نهایی برای معرفی به وزیر علوم و محتمل ترین گزینه برای ریاست دانشگاه تهران به عنوان مادر دانشگاه های ایران نیز مسئله ای است که نباید از کنار آن به سادگی عبور کرد.

آیا امید رئیس دانشگاه تهران می شود؟

با وجود اینکه هنوز تعداد کاندیداهای نهایی شورای منتخبان دانشگاه تهران مشخص نشده، اما شنیده ها حاکی از معرفی سه گزینه به عنوان اصلی ترین گزینه های ریاست دانشگاه تهران است.

در این بین محمدحسین امید سرپرست فعلی دانشگاه تهران و معاون اداری و مالی وزارت علوم به عنوان اصلی ترین گزینه ریاست دانشگاه تهران مطرح است.

ابراز تمایل امید برای ریاست دانشگاه تهران در برخی از جمع ها و تلاش وی برای جلبنظر برخی از روسای دانشکده های مختلف دانشگاه تهران حاکی از آن است که وی ردای ریاست بر مادر دانشگاه های کشور را بر خود مناسب تر از معاون اداری و مالی وزارت علوم می داند. هر چند خود او تلاش می کند ازپاسخ به این سوال طفره رود.

۲۰ اردیبهشت رئیس قطعی دانشگاه تهران انتخاب می شود

یک مقام مسئول در دانشگاه تهران در خصوص زمان انتخاب رئیس قطعی دانشگاه تهران به خبرنگار گروه دانشگاهخبرگزاری تسنیم، گفت: پس از اینکه ۳ گزینه نهایی برای تصدی ریاست دانشگاه تهران به وزیر علوم معرفی شد، فرجی دانا به احتمال بسیار زیاد در ۲۰ اردیبهشت ماه رئیس قطعی دانشگاه تهران را انتخاب می کند.

وی افزود: تمامی ساز و کارها برای انتخاب رئیس دانشگاه تهران در تاریخ ذکر شده در نظر گرفته شده است.

امید: ۲۰۰۰ نفر کاندیدای ریاست دانشگاه تهران

محمدحسین امید سرپرست دانشگاه تهران در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم، در خصوص احتمال ریاستش بر دانشگاه تهران، گفت: تمام ۲ هزار عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گزینه های روز میز برای بر عهده گرفتن ریاست این دانشگاه هستند.

در این بین نباید از رقابت برخی دیگر از اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران با آقای امید برای کسب کرسی ریاست دانشگاه تهران غافل شد.

افرادی که با حضور دولت یازدهم و همفکران خود در وزارت علوم بستر را برای ریاست در این دانشگاه هموار می بینند.

کولایی: باید صبر کنیم و منتظر تشکیل شورای مشورتی باشیم

الهه کولایی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در پاسخ به این سوالخبرگزاری تسنیمکه برخی شما و آقای امید را از گزینه های مطرح در خصوص ریاست دانشگاه تهران می دانند؟ گفت: فکر می کنم باید صبر کنیم و منتظر تشکیل شورای مشورتی باشیم تا شورا در این زمینه تصمیم گیری کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار