|
|
کدخبر: ۱۶۶۷۶۸

کمالی در خانه کارگر:

دبیرکل حزب اسلامی کار با بیان اینکه بهبود وضعیت اقتصادی در گرو کمک های همه ارگان ها صورت می گیرد، گفت: متاسفانه توزیع پول در کشور به صورت هدفمند انجام نمی شود.

به گزارش خبرنگار حوزه احزابخبرگزاری فارس، حسین کمالی دبیرکل حزب اسلامی کار و عضو شورای مرکزی کارگر در مراسمی که صبح امروز در دفتر خانه کارگر برگزار شد به گرامیداشت این هفته پرداخت و گفت: از اینکه فرصتی دست یافت تا در خدمت جامعه کارگری باشم خرسندم و معتقدم که باید تلاش کنیم تا مشکلات و مسائل مردم در ارگان های مختلف مانند صداوسیما مطرح شده تا حل شود.

وی با بیان اینکه جامعه کارگری وضعیت مطلوبی را در اختیار ندارد خاطرنشان کرد: امروز در شرایطی زندگی می کنیم که تحریم های اقتصادی در کشور ما اعمال می شود با وجود آنکه روش های گذشته تغییر کرده است اما همچنان فشار اصلی بر جامعه کارگر وارد می شود.

دبیرکل حزب اسلامی کار با انتقاد از غیرهدفمند بودن توزیع پول در کشور، خاطرنشان کرد: نزدیک به میلیاردها دلار در کشور هزینه شده است اما این پول در اختیار جامعه کارگر قرار نگرفته و باید بپرسیم که چرا این پول ها به دست افراد نیازمند نرسیده و به جای آن توسط ایرانی نماها در کشورهای غربی مصرف شده است.

کمالی با بیان اینکه پول نفت متعلق به ملت ایران است، اظهار داشت: در ۸ سال گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان پول نفت به کشور وارد شد اما به دلیل عدم مدیریت درست این پول نتوانست در اختیار صنعت و اشتغال زودبازده قرار گیرد و به نوعی نتوانستند وضعیت اقتصاد کشور را بهبود بخشد.

عضو شورای مرکزی خانه کارگر با بیان اینکه جامعه کارگری با گذشته تفاوت پیدا کرده است اظهار داشت: نگاهی که به جامعه کارگر وجود دارد نگاه درستی نیست چراکه همواره کارگر را یک فردی می بینیم که به کارهای ساختمانی می پردازد در حالی که جامعه کارگری ما اکنون افراد تحصیل کرده ای را در درون خود دارد که باید به این امر توجه کنیم.

وی ادامه داد: اگر این نگاه تغییر نکند باز هم نمی توانیم کاری برای این قشر از جامعه انجام دهیم.

کمالی با بیان اینکه ۸۰ درصد از بودجه عمرانی در اختیار بخش عمرانی قرار نگرفته است خاطرنشان کرد: این امری است که باید مسئولان نسبت به آن پاسخگو باشند چراکه همواره شاهدیم هرگاه نظراتی در کشور رواج می یابد که به نادیده گرفتن حقوق کارگران منجر می شود.

دبیرکل حزب اسلامی کار با انتقاد از ادغام بیمه تامین اجتماعی در ذیل بیمه حوزه سلامت تصریح کرد: این امری است که نباید صورت بگیرد چراکه حق کارگران نادیده گرفته می شود.

عضو شورای مرکزی خانه کارگر خاطرنشان کرد: اکنون نیز باید بدانیم که کسانی که در زمان حال فعلی خواستار آن هستند تا منابع سازمان تامین اجتماعی را در اختیار بگیرند، اگر این سازمان ورشکسته شود مسئولیتی را در قبال آن نمی پذیرند و پاسخگوی عملکرد خود نخواهند بود.

دبیرکل حزب اسلامی کار با انتقاد از اینکه توزیع پول در میان مردم نمی تواند اهداف بلندمدتی را برای جامعه کارگران محقق کند اظهار داشت: در گذشته شاهدیم که ۱۳۵ هزار میلیارد تومان پول توزیع شده است که می توانستیم با این پول ۱۳۵ هزار میلیارد کارخانه یک میلیاردی بسازیم و نقش عمده ای در اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی جامعه خود ایفا کنیم در حالی که افرادی بر سر کار آمدند که انتخاب اقتصاد مزیتی برای آنان کار سختی بود و پول مردم را به خود آنان دادند تا برایش برنامه ریزی کنند در حالی که این امر در درازمدت نتایج مثبتی به همراه ندارد.

عضو شورای مرکزی خانه کارگر در پایان با بیان اینکه همه باید کمک کنند تا بتوانیم وضعیت اقتصادی کشور را بهبود بخشیم خاطرنشان کرد: باید درباره مسائل کشور با یکدیگر گفت وگو شود تا بتوانیم به حل مشکلات کشور بپردازیم و وضعیت اقتصادی را بهبود بخشیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار