|
|
کدخبر: ۱۶۶۸۰۶

کریمیان در گفت وگو با فارس:

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مردم توقع دارند در ازای اصلاح یارانه های کالاهای ضروری، زیرساخت های کشور نیز بهبود یابد، یعنی به موازات گران شدن کالاها از امکانات رفاهی عمومی بیشتری نیز در حوزه های گوناگون برخوردار شوند.

امید کریمیان نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری فارس، در مورد گران شدن بعضی اقلام مصرفی پیش از اعلام دولت گفت: زمانی که نرخ های جدید بنزین، گازوئیل و.. اعلام می شود طبیعی است که کالایی مانند نان هم به تبع آن گران می شود.

وی با اشاره به اینکه این شوک قیمتی حاصل افزایش حامل های انرژی است، اظهار کرد: افزایش قیمت ها صرفاً کالاهای خاصی را در بر نمی گیرد بلکه تمام زندگی مردم را شامل می شود و به اقشار آسیب پذیر بیش از همه فشار وارد می کند.

کریمیان با یادآوری اینکه یکی از منتقدان اجرای مرحله اول هدفمندسازی یارانه ها بوده است، گفت: اکنون نیز در آغاز مرحله دوم نتوانستیم ضعف های مرحله اول را برطرف کنیم و اقشار جامعه نیز به وضوح این نقص ها را شاهدند.

وی با تأکید بر اینکه اجرای مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها افکار عمومی و اقشار مختلف جامعه را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد، اضافه کرد: اکثر کالاهای مصرفی با قیمت های بالاتری عرضه خواهد شد و برای آنها که در زیر خط فقر هستند، تأمین ما یحتاج دشوارتر خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: مردم توقع دارند در ازای کاهش یارانه های کالاهای ضروری اصلاحاتی نیز در زیرساخت های کشور ببینند یعنی اگر پول بیشتری بابت خرید بعضی ما یحتاج خود می پردازند پس باید از امکانات رفاهی بیشتری نیز در حوزه های گوناگون برخوردار شوند در حالی که روز به روز وضعیت در این حوزه بدتر شده است.

کریمیان با اشاره به اینکه برخی مسئولان عمده مشکلات را به گردن تحریم ها می اندازند، بیان کرد: بخشی از یارانه ها باید خرج تولید می شد در حالی که چرخ تولیدکنندگان نیز رو به تعطیلی رفته است و بسیاری از کارخانجات از حالت فعال خارج شده اند و چون کالاهایشان با قیمت های تمام شده بیشتری تولید شده با رکود مواجه شده اند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار