|
|
کدخبر: ۱۶۶۸۱۲

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و مذاهب:

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و مذاهب با برشمردن یک سری ویژگی های ایرانی اسلامی، گفت: تمامی ارزش های کردی و ایرانی اسلامی در ماموستا مجتهدی مجسم بود.

به گزارشخبرگزاری فارساز سنندج، حجت الاسلام علی یونسی پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت ماموستا حسام الدین مجتهدی امام جمعه فقید سنندج در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: جایگاه دانشمند از منظر پیامبر گرامی اسلام(ص) به ارتباط وی با خدا و مردم است.

وی عنوان کرد: دانشمند کسی است که همواره مردم را امیدوار نگه دارد و مردم را نسبت به آینده، اسلام و دین امیدوار سازد.

به گفته دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و مذاهب، عالمی که مردم را مأیوس و نسبت به آینده نگران کند، عالم کاملی نیست بلکه عامل باید مردم را در مسیر خدا قرار دهد.

وی همچنین برقراری با مردم و خداوند را ویژگی بارز یک عامل کامل خواند و ماموستا مجتهدی امام جمعه فقید سنندج را نمونه ای از این عالم دانست که همواره با مردم در ارتباط بود و مردم او را دوست داشتند.

حجت الاسلام یونسی اضافه کرد: کسی که با مردم باشد با خداست و عکس این قضیه نیز صحت دارد و این مهم غیرقابل تفکیک است.

وی خاطرنشان کرد: هر عالم و شخصیتی که در خدمت مردم باشد از حب خدا و مردم برخوردار است.

وی تجسم از ارزش های دینی، ارزش های قومی و ارزش های ایرانی را سه ویژگی بارز ماموستا مجتهدی ذکر کرد و افزود: این ویژگی ها موجب شد وی در تمام حیات سیاسی، معرفتی و دینی خود یک لحظه از نظام اسلامی و رهبری جدا نشود.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و مذاهب تصریح کرد: امام جمعه فقید سنندج شیعه و سنی و کرد و غیرکرد برای وی فرقی نداشت و همه را مدام به وحدت دعوت می کرد چرا که وحدت را رمز ماندگاری دین و نظام می دانست.

حجت الاسلام یونسی خاطرنشان کرد: جایگاه ماموستا مجتهدی تا جایی است که تمامی منطقه عزادار وی هستند به نوعی تمامی استان های همدان، آذربایجان غربی، کرمانشاه و همدان را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

وی به صدور پیام تسلیت مقام معظم رهبری به مناسبت ارتحال ماموستا مجتهدی اشاره کرد و آن را مهر تایید رهبری بر عالم بودن ماموستا مجتهدی و خدمات وی به نظام دانست.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و مذاهب تصریح کرد: از زمانی که آثار بیماری در ماموستا مجتهدی نمایان شد مسئولان پیگیر درمان وی شدند به نحوی که بهترین امکانات درمانی را در حد یک مسئول کشور مهیا کردند.

حجت الاسلام یونسی اضافه کرد: این مهم نشان از نفوذ معنوی یک دانشمند مردم دوست، ایرانی و اسلامی است و این همان چیزی است که مردم می خواهند و از یک روحانی انتظار دارند.

وی در پایان به بیت ماموستا مجتهدی، نماینده ولی فقیه در کردستان و مردم استان از طرف رئیس جمهوری و اعضای هیئت دولت تسلیت گفت.

انتهای پیام / ۷۹۰۰۱ / صا۳۰

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار