|
|
کدخبر: ۱۶۶۸۱۴

رئیس مجمع نمایندگان یزد:

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجمع نمایندگان یزد با اشاره به اینکه ما نمی توانیم خود را در انزوا قرار دهیم، گفت: صدور انقلاب به دنیا مهمترین دستاورد فرهنگی ایران است.

به گزارشخبرگزاری تسنیمازبافق، محمد صالح جوکار در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه علمی کاربردی بافق، با اشاره به نام گذاری امسال بنام اقتصاد و فرهنگ، اظهارکرد: در نام گذاری امسال ۲ عنصر مهم در جامعه توسط مقام معظم رهبری انتخاب شده است.

وی افزود: چند سال گذشته از سوی مقام معظم رهبری به مسایل اقتصادی توجه و تاکید شد و سال گذشته نیز با عنوان حماسه سیاسی و اقتصادی نام گذاری شد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سال گذشته حماسه سیاسی با مشارکت ۷۳ درصدی و پرشور مردم در انتخابات و حضور گسترده ای که در راهپیمایی ۲۲ بهمن پایان سال رقم خورد و این حماسه تکمیل شد ولی بحثاقتصاد یک مقدار غفلت شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نام گذاری امسال با نام فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی، گفت: بنده اینگونه تعبیر کردم که جامعه اسلامی باید برخوردار از نعمات دنیوی و اخروی بطور همزمان باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با بیان این مطلب که اکنون نظام جمهوری اسلامی الگویی برای دنیا ارائه کرده است، خاطرنشان کرد: باید زندگی در شان نظام اسلامی و منطبق بر فرهنگ ما برای مردم مهیا کرد.

جوکار با بیان این مطلب که فرهنگ یک موضوع زیرساختی است، گفت: عنصر فرهنگ در پیشبرد اهداف انقلاب در تمام زمینه های اقتصادی، فن آوری، سیاست و دفاع مقدس خودنمایی کرده است.

وی تصریح کرد: شب های عملیات عنصر انرژی بخش ما ارزش ها، فرهنگ و اعتقادات و این مسایل رکن اساسی کار بود و با وجود نبود برخی امکانات اولیه دفاعی موفق بودیم.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان این که ۳ راهبرد سیاسی مختلف را می توانیم داشته باشیم، عنوان کرد: نخست اینکه اربابی امریکا را مانند برخی کشورها بپذیریم و این خلاف ارزش های انقلاب و فرهنگ انتظار است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: راه حل دوم فراموشی دنیا و قرار گرفتن در انزوا مانند کره شمالی است و این برای ما قابل قبول نیست چون ما باید انقلاب مان را صادر کنیم و گرنه توسعه در داخل کشور هنر نیست.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با اشاره به هجمه های دشمنان بر علیه شیعیان و مسلمانان، خاطرنشان کرد: ایجاد روحیه استکبار ستیزی در تمام دنیا و هزاران کلیومتر دورتر از مرزهای جغرافیایی ما نقطه قوت و نتیجه صدور انقلاب به کشورهای دنیا است.

جوکار با اشاره به ارتباط قلبی ایران اسلامی با مردم دنیا، خاطرنشان کرد: استکبار از سویی از تکفیری های آدم کش و جنایتکار حمایت و از طرف دیگر با قراردادن فیلم های این جنایت ها در شبکه های اجتماعی سعی در تخریب چهره مسلمانان دارند ولی خوشبختانه تا امروز موفق نبودند.

وی گزینه سوم را رابطه و تعامل جدی با دنیا دانست و بیان کرد: رابطه و ارتباطی که عزت، آرمان ها و منافع ما را حفظ کند و در قبال آن بتوانیم یک اقتصاد پر رونق را داشته باشیم ولی زیر با زور نمی رویم.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی درباره رفع موانع توسعه اقتصادی کشور، گفت: رانت، فساد، مبارزه با ویژه خواری، قوانین دست و پاگیر به ویژه برای شرکت های دنش بنیان، و خلل های سیستم بانک ها و موسسات مالی موانع رشد و توسعه اقتصادی کشور است که باید اصلاح شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره تحریم ها با اشاره به بهانه جویی و زیاده خواهی غربی ها، بیان کرد: تحریم ها بهانه ای بیش نبود و با وجود برداشتن گام های نخست و انجام تعهدات از سوی ایران از جمله عدم فعال سازی سانتریفیوژهای باقی مانده ولی غربی ها در انجام تعهدهایشان کوتاهی کردند.

انتهای پیام / آ

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار