|
|
کدخبر: ۱۶۶۸۱۵

در قالب ناوگروه ۲۹ اعزامی ارتش به آب های بین المللی صورت گرفت

فرمانده ناو گروه بیست و نهم ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: از حضور و آموزش ۲۰۴ نفر از دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) در قالب ماموریت این ناوگروه خبر داد.

به گزارشخبرگزاری فارساز بندرعباس، ناخدا یکم افشین تاش پیش از ظهر امروز با اشاره به جزئیات ۹۰ روز دریانوردی این ناوگان در آب های بین المللی اظهار داشت: بخشی از اهداف تعریفی اعزام ناوگروه ها به مسائل آموزشی اختصاص دارد که در این راه ارتش در سال های اخیر دستاوردهای خوبی را به دست آورده است.

وی در ادامه افزود: ماموریت ناوگروه بیست و نهم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که با محوریت آموزش رزمی نیروی دریایی راهبردی، متشکل از ناوگروهای بندرعباس و لاوان صورت گرفت در ادامه با جایگزین شدن ناو لاوان و ناو البرز ادامه یافت.

این فرمانده اضافه کرد: مجموع نفرات حاضر در ماموریت ناوگروه بیست و نهم نیروی دریایی ارتش، برابر ۴۰۲ نفر بود که از این تعداد ۲۰۸ نفر دانشجوی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) بودند.

تاش با بیان اینکه این ناوگروه در یکم بهمن ماه به ماموریت گشت آموزشی، عملیاتی، اطلاعاتی باقر العلوم(ع) اعزام و پس از حضور در مناطق شمال اقیانوس هند، خلیج عدن، تنگه باب المندب و دریای سرخ اعزام شد، گفت: هدف دیگر این ناوگروه مبارزه با پدیده شوم دزدان دریایی در کریدور کشتیرانی بوده است

وی یادآور شد: رهگیری واحدهای نظامی فرامنطقه ای و به اهتزاز در آوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران در دریاهای آزاد و اجرای آموزش های مبتنی بر علم و عمل و برنامه های تربیتی برای دانشجویان پس از ۹۶ روز دریانوردی و طی مسافت ۱۰ هزار مایل دریایی از دستاوردهای این ناوگروه دریایی بوده است.

به گفته وی، تقویت آموزش علمی و عملی دانشجویان و آشناسازی آنها با سیستم های شناور مورد تاکید آموزش ها در طول این ۹۰ روز بوده است.

انتهای پیام / ۸۸۰۰۱ / ط۳۰

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار