|
|
کدخبر: ۱۶۶۸۵۴

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و مذاهب:

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و مذاهب با بیان اینکه ایران برای بهره مندی کردهای ترکیه از امکانات و آزادی تلاش های بسیاری انجام داده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران از بهبود وضعیت کردهای این منطقه بسیار خوشحال است.

به گزارشخبرگزاری فارساز سنندج، حجت الاسلام علی یونسی پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم ختم ماموستا مجتهدی در مسجد جامع سنندج در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جمهوری اسلامی از آنچه که در منطقه برای کردها اتفاق می افتد، خوشحال بوده و استقبال خواهد کرد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی مدافع اصلی کردها در عراق بوده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران خواهان این بوده که آقای طالبانی رئیس جمهور عراق شود و در تمام دوران گذشته نیز مدافع اصلی این هم بوده است.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و مذاهب با بیان اینکه ایران برای بهره مندی کردهای ترکیه از امکانات و آزادی تلاش های بسیاری انجام داده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران از بهبود وضعیت کردها در این منطقه بسیار خوشحال است.

یونسی ابراز امیدواری کرد: این مسیر تداوم داشته باشد کما اینکه جمهوری اسلامی حامی همیشگی آن است.

وی خاطرنشان کرد: از اینکه کردهای ترکیه امسال برای اولین بار توانسته اند آزادانه جشن نوروز را برپا کنند، بسیار فرهمندیم و امیدواریم این مسیر همچنان ادامه داشته باشد.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و مذاهب با اشاره به اینکه هرجا کرد هست، ایرانی هست، گفت: پایه و ساس ایران را کردها تشکیل داده اند و هرجا کرد باشد، آنجا ایران است.

به گفته یونسی خالص تر از مردم کرد برای ایران وجود ندارد و زبان و هویت این قوم اصیل جزو ارزش های ایران سرافراز است.

وی با بیان اینکه هویت سلحشوری مرزبانی ها از هویت ایران در تمام طول تاریخ به منصه ظهور رسیده است، گفت: هیچ قومی در ایران وجه کردهای مرزی تاریخ ایران بزرگ را ندارد.

یونسی افزود: با حفظ اصالت مرزهای قانونی، همه کردهای سوریه عراق و کردهای ترکیه را ایرانی می دانیم.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و مذاهب در خصوص گنجاندن زبان کردی در کتب درسی، بیان داشت: برنامه ویژه ای برای این مهم داریم و این کار نیازمند بررسی با مقامات محلی است تا این مقوله تحقق یابد.

یونسی افزود: رئیس جمهور به وعده های داده شده به مردم در خصوص اقوام پایبند است.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و مذاهب در پایان خاطرنشان کرد: دولت از مسئولین محلی توقع دارد که در عملی کردن وعده های داده شده خود به رئیس جمهور بیش از پیش تلاش کرده و آن را تحقق سازند.

انتهای پیام / ۷۹۰۰۱ / س۴۰

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار