|
|
کدخبر: ۱۶۶۸۹۲

وزیر امور خارجه نیکاراگوئه در نشست خبری با ظریف:

وزیر امور خارجه نیکاراگوئه گفت: نیکاراگوئه همیشه به صورت تاریخی از مواضع به حق ایران از جمله استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای حمایت کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ساموئل ناتوس لوپز وزیر امور خارجه نیکاراگوئه در نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه حضور ما در ایران حضور در خانه خودمان است و مهمان نوازی ایرانی ها زبانزد بوده است، بیان کرد: در گفتگوها با وزیر امور خارجه ایران در خصوص پیشرفت های چشمگیر که بعد از روی کار آمدن دولت بورتگاس در زمینه اجتماعی و اقتصادی در نیکاراگوئه روی داده است صحبت کرده ایم.

لوپز با اشاره به اینکه در چند سال اخیر ۴۰۰ درصد رشد داشته ایم، بیان کرد: ما در طی پیشرفت ها توانسته ایم به وضعیت آموزش و پرورش رونق بخشیم و در بهداشت که یک امر حیاتی است پیشرفت چشمگیری داشته ایم.

وزیر امور خارجه نیکاراگوئه با اشاره به میزان سرمایه گذاری های خارجی در این کشور که رو به افزایش است، بیان کرد: افزایش سرمایه گذاری ها به دلیل فضای ایمنی است که به اذعان سازمان های بین المللی و منطقه ای امن ترین کشور منطقه برای سرمایه گذار هاست.

وی ادامه داد: علاوه بر این بخش های سندیکایی، خصوصی و تعاونی ها نیز در این زمینه تلاش می کنند و با کمک این بخش ها توانسته ایم طی چند سال گذشته زمینه خوبی را برای سرمایه گذاری فراهم کنیم.

وزیر امور خارجه نیکاراگوئه با اشاره به اینکه بهبود در بخش بهداشت و زیربنایی چشمگیر بوده است، اظهار داشت: شاهد این پیشرفت ها در زمینه تولید انرژی هستیم و امروز زمانی که به سال ۲۰۰۷ نگاه می کنیم پیشرفت چشمگیری داشته ایم.

وی تاکید کرد: ۵۲ درصد از انرژی نیکاراگوئه با محیط زیست دوست و انرژی پاک و پاکیزه است. خوشحالیم که رشد و توسعه به نفع جامعه و مردم ماست.

وزیر خارجه نیکاراگوئه خاطرنشان کرد: با همتای ایرانی خود در زمینه های دیگری به ویژه در مورد پیشرفت ها در مذاکرات هسته ای صحبت کردیم. نیکاراگوئه به طور تاریخی همیشه از مواضع به حق ایران برای تعیین سرنوشت خود و اینکه بتواند آزادانه از آنچه به نفع ملتش است از جمله انرژی هسته ای با اهداف صلح آمیز برخوردار شود، حمایت کرده است.

وی تاکید کرد: ما همیشه در سخنرانی های سازمان ملل یکی از محورهای اصلی را بحثدفاع از حق ایران مبنی بر استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای بیان کرده ایم. ایران از این موضع خطا نکرده و ما همیشه خواهان تحقق این حق بوده ایم.

توماس لوپز با اشاره به اینکه مذاکرات بین دو کشور دوست و برادر صورت گرفته است، اظهار امیدواری کرد روابط روز به روز گسترش یابد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار