|
|
کدخبر: ۱۶۶۸۹۳

با استقبال رسمی دریادار سیاری /

ناوگروه بیست و نهم نیروی دریایی ارتش صبح امروز در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با استقبال فرمانده نیروی دریایی در بندر عباس پهلو گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، ناوگروه بیست و نهم نیروی دریایی ارتش که پس از نزدیک ۱۰۰ روز دریانوردی در آبهای خلیج عدن، اقیانوس هند و دریای سرخ، صبح امروز وارد بندرعباس و منطقه یکم نداجا شد، مورد استقبال امیردریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امین حسین رحیمی، رییس دیوان محاسبات کل کشور و مقامات لشکری، کشوری و استانی قرار گرفت.

این ناوگروه اطلاعاتی، عملیاتی و آموزشی متشکل از ناو لجستیکی(پشتیبانی کننده) بندرعباس، ناوشکن جمهوری اسلامی ایران البرز و ناوشکن جمهوری اسلامی ایران سبلان بوده است.

هدف از این سفر تامین امنیت کشتی های تجاری و نفتکش ایران و سایر کشورها، ارسال پیام صلح و دوستی جمهوری اسلامی و همچنین آموزش عملی دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) در دریا و بازدید از اماکن مختلف کشورهای مذکور عنوان شده بود.

ناوگروه بیست و نهم در طول ماموریت توانست دو کشتی ایرانی را از حمله دزدان دریایی نجات دهد و ۱۴ صیاد سرگردان ایرانی که مورد تجاوز دزدان دریایی قرار گرفته بودند را نجات و به ایران بازگرداند و همچنین در طول دریانوردی از بنادر صلاله و مسقط عمان و بندر جیپوتی بازدید کرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار