|
|
کدخبر: ۱۶۶۸۹۷

نماینده ولی فقیه در سپاه عنوان کرد

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: جریان شناسی شهید مطهری عنصر اصلی مبارزات با تفکرات التقاطی بود.

به گزارشخبرگزاری فارساز قزوین، حجت الاسلام علی سعیدی صبح امروز با حضور در صبحگاه عمومی سپاه استان قزوین در تیپ ۸۲ قزوین و همایش روحانیون استان؛ ضمن گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج اظهار کرد: فلسفه این نامگذاری در این است که مبنا و جهت گیری حوزه نمایندگی تفکرات و اندیشه های ناب استاد مرتضی مطهری است و پیروی از این مدل و متد فکری و اعتقادی سپاه را در راستای پیشبرد اهداف اعتقادی و سیاسی کمک می کند.

وی با اشاره به شاخصه های اخلاقی شهید مطهری(ره) افزود: مهمترین شاخصه شهید مطهری زمان شناسی است و زمان شناسی برای یک عالم؛ حیاتی ترین مسئله است زیرا عالمان دیده بان جامعه اند و خصیصه یک دیده بان زمان شناسی درست است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تشریح ویژگی های دیگر شهید مطهری پرداخت و گفت: جریان شناسی و شناخت جریان های انحرافی و روش های برخورد مناسب با آن و همچنین خط شناسی و آسیب شناسی دینی از دیگر ویژگی های بارز این استاد شهید بود.

سعیدی تصریح کرد: از الزامات آسیب شناسی دینی؛ شجاعت است و عاملان باید هم بتوانند آسیب ها را به خوبی بشناسند و هم با شجاعت در حل آن مجاهدت به خرج دهند.

ترفند دشمن در عصر حاضر استفاده از ابزارهای مدرن ایدئولوژیکی است

وی ترفند دشمن را در عصر حاضر استفاده از ابزارهای مدرن ایدئولوژیکی و اعتقادی دانست و گفت: عالمانی چون شهید مطهری همواره با موقعیت شناسی و زمان شناسی درست توانستند راه ها و روش های نفوذ دشمن را در جریان های مخوف التقاطی بشناسند و با روش درست در برابر این تفکرات غلط ایستادگی کنند و این نوع مبارزه الگوی خوبی برای عالمان امروز است تا با همین شجاعت و زمان شناسی در برابر تفکرات مسموم غرب بایستند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: اسلام ناب در طول تاریخ از صدر اسلام تاکنون همواره با آسیب های بزرگی همراه بوده است و انقلاب اسلامی نیز از بدو پیروزی تا به امروز با چالش های بزرگی روبه رو بوده است که ریشه در اعتقادات و ارائه تعاریف گوناگون نسبت به مبانی انقلاب دارد.

سعیدی افزود: دشمنان داخلی و خارجی نیز با تکیه بر همین نوع متفاوت تعریف از انقلاب اسلامی به دشمنی با ما آمدند و البته کسانی مثل شهید مطهری و امام(ره) و بزرگان دیگر در راستای ارائه یک تعریف مشخص که بر گرفته از اسلام ناب و مبانی اصیل اسلام محمدی(ص) است، تلاش های زیادی کرده و موفق بوده اند.

بزرگترین چالش های سیاسی انقلاب

وی خاطرنشان کرد: نهضت آزادی، جریان منافقین، شخص بنی صدر و حتی جریان مهدی هاشمی و ده ها جریان سیاسی و التقاطی دیگر که کمر به حذف انقلاب اسلامی بسته بودند از جمله بزرگترین چالش های سیاسی بودند که انقلاب را تهدید می کردند اما امام با درایت و تدبیر عالمانه خویش هر بار با این جریان های مخوف و خطرناک برخورد کردند و اگر جدیت امام نبود شاید این انقلاب سرنوشتی جز این داشت.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: جریان شناسی دقیق این جریان های سیاسی به خوبی نشان می دهد که تماماً برگرفته از یک ایدئولوژی اعتقادی غلط و التقاطی نشأت می گیرد که شناخت این جریان التقاطی توسط کسانی مثل شهید مطهری صورت گرفت و انقلاب اسلامی را از آسیب نجات داد.

سعیدی بیان کرد: برداشت متفاوت از حکومت دینی با تأکید بر خداوند و انسان دو برداشتی است که همواره مبنای حرکت جریان های سیاسی و اعتقادی بوده است و متفکران غربی در طول عمر انقلاب اسلامی حکومت دینی را با حاکمیت انسان تعریف می کنند در حالی که اسلام ناب این حق حاکمیت را از آن خداوند می داند.

وی در تعریف مردم سالاری دینی و مردم سالاری سکولار نیز گفت: مبنای تعریف نخست انسان است و این همان نقطه انحراف ایدئولوژیکی در تعریف حکومت دینی است در حالی که مردم سالاری دینی حکومت را از آن خدا می داند و مردم سالاری دینی را نیز به عنوان مؤلفه ای برای کسب قدرت اجتماعی مهم بر می شمارد.

شاخصه های مردم سالاری سکولار

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ترویج روحیه اشرافی گری، تجمل گرایی، اعتقاد به اقتصاد آزاد یا سرمایه داری، بی توجهی به عدالت اجتماعی، رها کردن فضای فرهنگی جامعه، عمل گرایی فایده محور به جای تکلیف گرایی، پذیرش قواعد بین المللی و حرکت در چارچوب قواعد بین المللی، تعامل و سازش با جبهه سلطه به هر قیمتی را از جمله شاخصه های مردم سالاری سکولار دانست و به توضیح هر یک از این مؤلفه ها پرداخت.

سعیدی به تشریح اصول حکم بر مردم سالاری دینی پرداخت و گفت: تداوم ولایت مطلقه فقیه در امتداد ولایت معصومین(ع)، اختیارات ولی فقیه به مثابه اختیارات پیامبر و ائمه معصومین(ع)، تبعیت از ولی فقیه به مثابه تبعیت از پیامبر و ائمه معصومین(ع) از اصول مردم سالاری دینی و حاکمیت دینی است.

تعریف و تمایز مردم سالاری دینی یا دین مردم سالار

وی در تعریف و تمایز مردم سالاری دینی یا دین مردم سالار نیز گفت: در مردم سالاری دینی انسان برای اعتلای دین خدا فدا می شود و حرکت آنان در راستای حقانیت دین اسلام ناب صورت می شود اما در دین مردم سالار؛ دین و ارزش های دینی فدای مردم می شوند و این نقطه انحراف تلقی نادرست از این دو برداشت است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بصیرت و هوشیاری عالمان دین در شناخت درست جریان های سیاسی و فرهنگی را مهم ترین اصل برای حفظ نظام و انقلاب اسلامی دانست و گفت: حفظ اسلام بدون مطالعه دقیق جریان های عمل کننده ناممکن است و البته باید مراقب بود تا آرمان گرایی با تاکتیک جابه جا نشود که در این صورت قدرت تشخیص صحنه حق از باطل سخت و دشوار می شود.

جهاد فکری در عصر حاضر مهم تر از جهاد دوران دفاع مقدس است

سعیدی بعد از این مراسم در جمع روحانیون، طلاب بسیجی، ائمه جمعه و جماعات استان نیز حضور یافت و با تشریح ابعاد وجودی شهید مطهری به تبیین نقش روحانیت در ترویج اندیشه های این استاد بزرگ اشاره کرد و خواستار تفکر و تعمق بیشتر روحانیت در آثار این شهید شد.

وی جهاد فکری در عصر حاضر را مهم تر از جهاد دوران دفاع مقدس دانست و عنوان کرد: آنچه که ارزش های نظام و انقلاب اسلامی را ماندگار می کند پرداختن به مبانی فکری و اعتقادی عمیق این انقلاب است که روحانیت در این راستا نقش مهم دارند.

انتهای پیام / ۲۶۶۷ /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار