|
|
کدخبر: ۱۶۷۰۲۱

معاون وزیر علوم مطرح کرد /

خبرگزاری تسنیم: معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم بر افزایش کیفی نظام پژوهش و فناوری کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاهخبرگزاری تسنیم، وحید احمدی معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم تودیع و معارفه رئیس پیشین و جدید پژوهشگاه مواد و انرژی، با تاکید بر ساماندهی و هدف گذاری در عرصه پژوهش، گفت: ما در کشور نیازمند ساماندهی و هدفمند کردن پژوهش و فناوری و ایجاد هم گرایی در مجموعه موجود و پرهیز از موازی کاری واتلاف نیروها هستیم.

وی افزود: درحال حاضر سیاست گذاری درست، پایش و آمایش مجموعه آموزش عالی در کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در این راستا باید ماموریت گرا بوده و از اهداف تعریف شده دور نشویم.

معاون پژوهش وفناوری وزارت علوم بر افزایش کیفی نظام پژوهش و فناوری کشور تاکید کرد و گفت: عمده ترین راه افزایش کیفیت، داشتن استانداردها و حفظ و عمل به استانداردهای مورد قبول است تا بتوانیم براساس ماموریتی که درافق چشم انداز برنامه پنج ساله دیده شده، حرکت کنیم.

پژوهشگاه ها باید به رسالت واقعی خود بپردازند

وی با اشاره به اینکه پژوهشگاه ها باید به رسالت واقعی خود بپردازند، خاطرنشان کرد: پژوهش، با حضور فعال و پررنگ جامعه علمی و ابتکار و خلاقیت می تواند زندگی و اقتصاد مردم را متحول کند.

احمدی ضمن اشاره به اقدامات پژوهشگاه مواد و انرژی در سال های اخیر از آقای توفیق به خاطر تلاش های وی در این پژوهشگاه قدردانی کرد.

سید محمدمهدی هادوی نیز در این مراسم، گفت: پژوهشگاه مواد وانرژی به عنوان یک پژوهشگاه ملی زیرمجموعه یک مرجع علمی تحقیقات همچون وزارت علوم در کشور مطرح است و انتظار به ثمر رساندن طرح های بزرگ علمی از آن می رود.

وی افزود: این پژوهشگاه مرجع مواد و انرژی در کشور است و می بایست مشکلات فناوری و صنعت کشور را در حوزه مواد و انرژی شناسایی کرده و در جهت رفع آن حرکت کند.

هادوی گفت: پژوهشگاه مواد وانرژی باید طرح های کلان مرتبط با مواد و انرژی را بپذیرد و روی آنها کار کند.

وی افزود: اگر کشور بخواهد جایگاهی علمی خود را در برنامه چشم انداز ۱۴۰۴ بالا ببرد، در کنار امور کارشناسی می بایست گلوگاه های کشور در بحثمواد و انرژی را حل کرده و در این راستا اعضای هیئت علمی، فارغ التحصیلان، دانشجویان و تمامی پرسنل پژوهشگاه باید سهیم باشند.

رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی گفت: برای وارد شدن به این مقوله هرکس که می تواند مثمر ثمر باشد باید داوطلب شده تا به پیشرفت علمی پژوهشی در کشور دست پیدا کنیم.

توفیق نیز با اشاره به فعالیت های این پژوهشگاه در مدت مسئولیت خود، گفت: در مدت زمان تصدی ریاست پژوهشگاه مواد و انرژی، سیستم کاری من براساس اعتماد و نگاه مشارکتی بود و هیچ تصمیمی به تنهایی گرفته نمی شد.

وی افزود: وقتی به پژوهشگاه مواد و انرژی آمدم تصمیم من این بود که این پژوهشگاه بهترین پژوهشگاه کشور شناخته شود و در مسیر درست حرکت کند و این مهمترین گام من بود.

در پایان این مراسم احمدی ضمن اعطای حکم انتصاب هادوی به سمت ریاست پژوهشگاه، از خدمات چهار ساله علی اصغر توفیق با اهدای لوح سپاس قدردانی کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار