|
|
کدخبر: ۱۶۷۰۷۶

لاریجانی در شورای آموزش و پرورش قم:

رئیس مجلس گفت: باید نسبت به شناسایی نقاط ضعف در آموزش و پرورش اقدام کرده و از خروجی آموزش و پرورش تصویری کلی داشته باشیم و البته این مسائل و سئوالات در سیستم آموزش عالی کشور نیز وجود دارد.

به گزارشخبرگزاری فارساز قم، علی لاریجانی ظهر امروز در جلسه شورای معاونین و مدیران نواحی آموزش و پرورش استان قم فرا رسیدن هفته معلم را به فرهنگیان تبریک گفت و ضمن اشاره به برخی از مشکلات آموزش و پرورش اظهار کرد: در جلسه با وزیر آموزش و پرورش برخی از مشکلات را مطرح کرده و باید برای حل این مشکلات در سطح ملی چاره اندیشی شود.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات آموزش و پرورش مربوط به یک وزیر نبوده و ما باید ارزیابی در کل سیستم آموزش و پرورش داشته باشیم افزود: باید در دوران ۱۲ سال تحصیل فطرت الهی دانش آموزان شکوفا شده و ظرفیت های بالقوه آنها بالفعل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید نسبت به شناسایی نقاط ضعف در آموزش و پرورش اقدام کرده و از خروجی آموزش و پرورش تصویری کلی داشته باشیم و البته این مسائل و سئوالات در سیستم آموزش عالی کشور نیز وجود دارد.

وی ضرورت شناخت اشکالات ساختاری و ارائه بهترین راه حل برای رفع این اشکالات را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: نباید تصور کرد که دولت پولدار و چاق است و دولت وضع مالی خوبی ندارد.

لاریجانی با بیان اینکه باید به دنبال راه های درآمدزایی در آموزش و پرورش بود تصریح کرد: در حال حاضر دوران خشکسالی دولت است و قوه مجریه برای اداره کشور با مشکل روبه رو است.

وی با اشاره به برخی از راهکارهای در نظر گرفته شده در بودجه سال جاری کشور بیان داشت: به طول مثال می توان برخی از مدارس را فروخت و پول آن را در جایی دیگر هزینه کرد که باید در این زمینه نیز توجه لازم صورت گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی به وضعیت آموزش و پرورش در قم و ضعف در فضاهای آموزشی اشاره کرد و گفت: در منطقه پردیسان با مشکل کمبود فضای آموزشی روبه رو هستیم و باید نسبت به حل این مشکل اقدام کرده و از ظرفیت های مختلف بهره گرفت.

وی همچنین به وضعیت هنرستان های استان اشاره کرد و یادآور شد: باید هنرستان های استان تجهیز شده و در این خصوص می توانید با مدیران کارخانجات تعاملاتی داشته باشید؛ همچنین دولت نیز باید کمک های لازم را داشته باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص خدماتی درمانی جامعه ایثارگری اضافه کرد: در این بخش دو پیشنهاد شامل محول شدن ارائه خدمات درمانی ایثارگران به دستگاه های اجرایی و کسر شدن سهم دستگاه های اجرایی و پرداخت آن به بنیاد شهید مطرح بود که این نظر با وجود برخی از نواقص به تصویب رسید.

انتهای پیام / ۲۲۵۸

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار