|
|
کدخبر: ۱۶۷۰۸۷

آیت الله واعظ طبسی:

تولیت آستان قدس رضوی خطاب به اعضای شوراها گفت: مصالح ملی را فدای جناح بندی های سیاسی نکنید.

به گزارشخبرگزاری فارساز مشهد آیت الله عباس واعظ طبسی ظهر امروز در همایش یک هزار نفری اعضای شوراهای اسلامی خراسان رضوی که به مناسبت روز ملی شوراها در حرم مطهر رضوی برگزار شد؛ با اشاره به سخنان حضرت علی(ع) در خصوص مشورت اظهارکرد: مشاوران باید صاحب فکر و نظر باشند و صاحبان فکر کسانی هستند که می توانتد تشخیص دهند در کجا نیاز به مشورت است و در چه مواردی باید سکوت کرد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه یکی از مهم ترین مسائل کشور ما، مسئله فرهنگ است؛ تصریح کرد: در مسائل فرهنگی و اقتصادی باید هم مشورت داد و هم مشورت کرد؛ بنابراین اهل فکر و نظر نیز باید سیاست گذاران مسائل اقتصادی وفرهنگی را کمک کنند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه نظام ما یک نظام اسلامی است؛ بنابراین هر اتفاق خوب و بدی که در این نظام رخ دهد به حساب اسلام گذاشته می شود؛ افزود: اگر این مسئله را بپذیریم که شهر یک موجود زنده است پس باید بپذیریم این شهر نیاز به بهداشت، نظافت، حل مشکل ترافیک، توسعه و غیره دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اعضای شورا نباید مصالح ملی را فدای جناح بندی های سیاسی کنند؛ گفت: گاهی امنیت یک شهر به دلیل سیاسی کاری ها به خطر می افتد و شوراها باید نسبت به این مسائل توجه لازم داشته باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره دیگری به سخنان حضرت علی(ع) در خصوص مشورت با صاحبان فکر ادامه داد: نتیجه هم فکری نجات از بی راهه و جلوگیری از گمراهی است.

طبسی با اشاره به اینکه مذاکرات هسته ای بسیاری از مسائل را برای دنیا روشن کرد؛ افزود: آمریکا به بهانه این مذاکرات هدف تخریب جمهوری اسلامی را داشت اما قاطعیت و شهامت رهبر فرزانه انقلاب آنها را شکست داد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه خوشبختانه امروز وزرا، استانداران و فرماندارن ما همه در یک خط قرار گرفته اند و کشور توسط ملت ایران اداره می شود؛ خطاب به دولت مردان تصریح کرد: اشکال بگیرید؛ نقد کنید؛ اما شما را به خدا تخریب نکنید.

وی با اشاره به اینکه بنده به خوبی می دانم که مسئولیت اجرایی بسیار مشکل است؛ افزود: بنابراین درخواست می کنم از مدیران اجرایی حمایت کرده و ایده هایتان را در اختیار آنها قرار دهید.

انتهای پیام / ۲۲۰۲ / ز

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار