|
|
کدخبر: ۱۶۷۲۸۷

اختصاصی فارس /

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: نیازمند جذب بیش از ۶۰ هزار معلم در سطح کشور هستیم.

جبار کوچکی نژاد امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به تصویب قانون جذب معلمان پیش دبستانی در سال ۹۰ اظهار کرد: ما این قانون را در بین جار و جنجال هایی که وزیر سابق برای جذب مربیان پیش دبستانی و خرید خدمات آموزشی و بهداشت بپا کرده بود تصویب کردیم.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه مذکور قانون موظف است در مدت دو سال این نیروها را ساماندهی کند ادامه داد: اکنون این دو سال تمام شده و یک بخشنامه خلاف این قانون از سوی وزارتخانه جدید ابلاغ شده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بخشنامه جدید سوابقی در نظر گرفته شده که در قانون گذشته مورد نظر قانونگذار نبوده است، ادامه داد: خرید خدمات و بهداشت در این بخشنامه حذف شده است.

*نیاز کشور جذب بیش از ۶۰ هزار معلم است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آموزش و پرورش در سطح کشور به ۱۰ هزار مربی بهداشت و بالغ بر ۶۰ هزار معلم نیاز دارد در حالی که طبق بخشنامه مذکور این معلمان در مجموع کمتر از ۲۰ هزار نفر هستند.

وی گفت: این گروه از معلمان در سراسر کشور در نقاط محروم و غیر محروم نگران وضعیت خود هستند.

کوچکی نژاد متذکر شد: قرار شد یکشنبه آینده در مجلس وزیرآموزش و پرورش برای بازخوانی قانون و اصلاح بخشنامه در مجلس حاضر شود.

وی با بیان اینکه بیشتر این معلمان دارای تحصیلات دانشگاهی در مقاطع تکمیلی و متاهل هستند، خاطرنشان کرد: اگر استخدام این افراد از نظر قانونی اشکالی نداشته باشد می تواند در آزمون استخدامی شرکت کنند.

*گلایه فرهنگیان از حذف بیمه دندان پزشکی

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به اختصاص اعتبار لازم برای برطرف شدن مشکلات بیمه طلایی فرهنگیان اشاره کرد و گفت: کاهش اعتبار سرفصل رفاه فرهنگیان در بودجه ۹۳ آموزش و پرورش مهم ترین دلیل بروز این مشکل است.

وی به مطرح شدن گلایه بسیاری از فرهنگیان درباره حذف بیمه دندان پزشکی اشاره کرد و گفت: از آنجا که بیمه طلایی فرهنگیان مصوبه مجلس نیست قانون تلقی نمی شود و کمیسیون نیز نمی تواند در این راستا اقدامی صورت دهد.

کوچکی نژاد اجرای بیمه طلایی فرهنگیان را از جمله سیاست های داخلی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: این پیشنهاد در زمان وزارت حاجی بابایی مطرح شده بود.

وی تصریح کرد: قرار بود بازنشستگان آموزش و پرورش نیز مشمول استفاده از طرح تکمیلی بیمه طلایی شوند که به دلیل مشکلات مالی خود فرهنگیان نیز نتوانستند به صورت کامل از این بیمه استفاده کنند.

*فانی در انتصابات تغییر رویه ندهد استیضاح او جدی می شود

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی درباره احتمال استیضاح وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: اکنون موضوع استیضاح چندان جدی نیست اما اگر وزیر در موضوع انتصابات و مسایل رفاهی روند خود را تغییر ندهد احتمال زیاد برای استیضاح وی وجود دارد.

انتهای پیام / ۸۴۰۰۲

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار