|
|
کدخبر: ۱۶۷۲۸۹

معاون اول رئیس جمهور خبر داد

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی در سال جدید گفت: در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها تلاش داریم آسیب مرحله اول را جبران، کسری بودجه کمتر و فشار تورم را کم کنیم.

به گزارشخبرگزاری فارساز بوشهر، اسحاق جهانگیری دوشنبه شب در جمع مدیران اجرایی استان بوشهر اظهار داشت: ۱۴۸ هزار میلیارد تومان از بودجه سال ۹۲ کشور محقق شده که ۱۰ تا ۱۱ هزار میلیارد تومان برای بخش عمرانی بود که توانستیم تا آخر سال در امور عمرانی ۲۲ هزار میلیارد تومان جذب کنیم که با این میزان اعتبار شاهد تحول خوبی در پروژه های عمرانی بودیم.

وی افزود: برای سال جدید نیز پیش بینی می کنیم اعتبارات عمرانی بین ۳۷ تا ۴۰ هزار میلیارد تومان محقق شود که می تواند نقش مهمی در اجرای پروژه های عمرانی داشته باشد.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در سال جدید اجرای طرح های نیمه تمام را به بخش خصوصی واگذار می کنیم و همه مسئولان باید در این زمینه مشارکت داشته باشند.

جهانگیری تاکید کرد: منابع خارجی مهمی در کشور داریم که می توانیم از آن استفاده کنیم به طور مثال اجرای پروژه راه آهن بوشهر به شیراز که موافقت آن نیز گرفته شده باید با استفاده از منابع خارجی اجرایی کنیم ضمن اینکه استان بوشهر از ظرفیت های خوبی از جمله ساحل خلیج فارس برخوردار است که باید از آن بهره برد.

وی گفت: بر اساس گفته وزیر نفت، امسال ۷۴ میلیارد تومان در عرصه پتروشیمی فقط در استان بوشهر سرمایه گذاری صورت خواهد گرفت و این می توان تحول بزرگی در استان بوشهر باشد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: بوشهر استعداد زیادی در عرصه نیروی انسانی دارد و باید از این نیروها استفاده بهینه شود و راهکاری جدید برای توسعه استان برداشته شود.

جهانگیری با بیان اینکه برای اجرای پروژه فاضلاب شهر بوشهر هر میزان اعتبار نیاز است تامین خواهیم کرد، افزود: در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها تلاش داریم آسیب مرحله اول را جبران کرده و کسری بودجه را نیز کمتر و فشار تورم را کم کنیم تا گره های مشکلات زندگی مردم باز شود.

وی افزود: در زمینه بهداشت تحولات خوبی صورت خواهد گرفت و وزیر بهداشت برای این امر برنامه ۹ ماده ای را تدوین کرده تا از این طریق خنده را بر لب مردم بنشانیم و هزنیه درمان را نیز کم کنیم.

معاون اول رئیس جمهور گفت: پروژه های مهمی که استاندار بوشهر برای اجرا در استان بوشهر پیشنهاد داده را در دولت مطرح خواهیم کرد.

انتهای پیام / ۶۶۰۰۶ /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار