|
|
کدخبر: ۱۶۷۴۵۷

زادهدی در دیدار " روشکا استانسکو ":

خبرگزاری تسنیم: رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و رومانی گفت: پذیرش معاهده NPT و نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی نشان دهنده صداقت ایران در موضوع هسته ای است.

به گزارش گروه پارلمانیخبرگزاری تسنیم، محمدمهدی زاهدی رئیس گروه دوستی ایران و رومانی در دیدار " سورین اشتقان روشکا استانسکو " رئیس گروه دوستی پارلمانی رومانی و ایران با اشاره به اهمیت گروه دوستی پارلمانی در گسترش روابط ایران و رومانی، گفت: گروه های دوستی پارلمانی تاثیر به سزایی در انتقال واقعیات سیاسی و اجتماعی کشورها و تسهیل مناسبات سیاسی فی ما بین دارند.

وی افزود: همکاری مجالس ایران و رومانی منجر به تبیین سیاست خارجی دو کشور، اهتمام نمایندگان پارلمان ها در تأمین منافع مشترک متقابل و تقریب و تسهیل در روند رشد همکاری های دو کشور در عرصه های گوناگون می شود.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و رومانی در ادامه ضمن ابراز ناخرسندی از کاهش مناسبات اقتصادی ایران و رومانی در سال های اخیر، گفت: ایران و رومانی دارای ظرفیت های فراوانی برای گسترش سطح مناسبات اقتصادی و تجاری فی ما بین هستند که با فعال سازی بخش های خصوصی به ویژه اتاق های بازرگانی و احیای کمیسیون های مشترک اقتصادی دو کشور می توان چهارچوب مناسبی برای بالفعل کردن این ظرفیت ها ترسیم کرد.

زاهدی در ادامه این دیدار با اشاره به مذاکرات هسته ای اخیر کشورمان با گروه ۱ + ۵، گفت: پذیرش معاهده NPT و نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی نشان دهنده صداقت ایران در موضوع هسته ای است.

وی با اشاره به فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تحریم تولید، نگهداری و استفاده از سلاح های کشتار جمعی، افزود: حرام بودن استفاده از سلاح های کشتار جمعی در ایران منشأ دینی دارد.

** " روشکا استانسکو ": مذاکرات ایران با ۱ + ۵ بستر مناسبی برای همکاری ایران و رمانی فراهم کرده است

همچنین در این دیدار " سورین اشتفان روشکا استانسکو " رئیس گروه دوستی پارلمانی رومانی و ایران با ابراز خرسندی از سفر به ایران و تأکید بر گسترش همکاری های دو کشور، گفت: علاقمندی و توجه دو کشور ایران و رومانی به فرهنگ و سنت های ماندگار و نیک گذشته از اشتراکاتی است که می تواند منشأ گسترش همکاری های دو کشور در زمینه های اجتماعی و فرهنگی باشد.

وی در ادامه، گفت: با توجه به فضای جدید ایجاد شده در ایران و پیشرفت مذاکرات هسته ای ایران با قدرت های جهانی، بستر مناسبی برای همکاری های دو کشور به ویژه در عرصه های اقتصادی و تجاری به وجود آمده است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی رومانی و ایران در ادامه، افزود: هدف سفر گروه پارلمانی رومانی به ایران، ارتقای همکاری های میان مجالس دو کشور و ایجاد بسترهای لازم برای دولت ها در جهت گسترش روابط فی ما بین است.

همچنین در این دیدار عبدالرضا عزیزی، عباس فلاحی و عبدالرحمن رستمیان از اعضای گروه دوستی ایران رومانی نیز حضور داشتند که جداگانه درباره راه های ارتقای همکاری های میان مجالس دو کشور با همتایان خود گفت و گو کردند. در ادامه این دیدار اعضای هیئت پارلمانی رومانی در ضیافت شامی که به میزبانی گروه دوستی پارلمانی ایران و به افتخار حضورشان در ایران ترتیب داده شده بود، شرکت کردند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار