|
|
کدخبر: ۱۶۷۴۹۶

مسجدجامعی در جلسه امروز شورای شهر مطرح کرد

خبرگزاری تسنیم: رئیس شورای شهر تهران از محسن رضایی خواست در مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیگیر تصویب هرچه سریع تر سند راهبری شورای شهر باشد.

به گزارش به گزارش خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، احمد مسجدجامعی در جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به سالروز تشکیل شوراهای شهر و روستا اظهار داشت: حضرت امام ۸۰ روز پس از پیروزی انقلاب، فرمان تشکیل شوراها را دادند، اما زمان درازی طول کشید تا این فرمان محقق شود. در این سال ها اتفاقات زیادی افتاده و شوراها فراز و فرود داشتند، اما تعیین جایگاه شوراها هنوز نیاز به کار بیشتری دارد.

وی افزود: در قانون اساسی شوراها به عنوان یکی از ارکان نظام مطرح شده اند، اما هنوز جایگاه تعریف و تثبیت شده این رکن نیاز به پیگیری و ممارست دارد. بیش از ۱۰ سال پیش بود که مقام معظم رهبری طی حکمی از مجمع تشخیص مصلحت خواستند سیاست های کلان را در این زمینه مشخص کنند که این سیاست ها می تواند در بهبود شرایط عمومی جامعه در چارچوب فعالیت شوراها موثر باشد.

مسجدجامعی ادامه داد: در دوره چهارم شوراها قدم موثر دیگری در همکاری بین دستگاه های اجرایی و شوراها برداشته شد و آن تشکیل کمیسیون ویژه رسیدگی به مسائل تهران و کلانشهرها در هیات دولت بود که جلسات آن ادامه دارد و از نتایج آن بهبود وضعیت هوای کشور است که امیدواریم این روند ادامه یابد.

رئیس شورای شهر اضافه کرد: در دوره چهارم شوراها مسئله نظارت مورد توجه خاص است و همکاران من از چهار بعد در کمیسیون های تخصصی، کمیسیون ویژه نظارت، مسئولیت نظارت تک تک اعضا و معاونت نظارت این مسئله را قاعده مند خواهند کرد. و پیشنهاد می شود که هر یک از کمیسیون ها به صورت تخصصی کمیته ویژه نظارت تشکیل دهند تا آنها نیز موارد را به صورت تخصصی و ویژه پیگیری کنند.

وی تاکید کرد: هدف این است که ما از وقوع تخلف جلوگیری کنیم و سازوکارها را طوری تعریف کنیم که از وقوع تخلف در شهر جلوگیری شود. امیدوارم هر کمیسیون بخش ویژه ای را برای نظارت تعریف کند و در مورد مسائل تخصصی حوزه خود نظارت قاعده مند کند و ما گزارش سالانه کمیسیون ها را قطعا در صحن قرائت می کنیم.

مسجدجامعی در ادامه گفت: با همین رویکرد از محسن رضایی دعوت کردیم به شورا بیاید و ایشان هم صمیمانه پذیرفتند. حتما در بیانات ایشان نکات تازه ای خواهد بود و ما اجمالا این قول را از ایشان گرفتیم که شورا و مجمع که همکاری نزدیکی در تدوین قوانین دارند، پیگیر تصویب هر چه سریعتر سند راهبردی شوند و گام دیگری در جهت تثبیت موقعیت شوراها برداشته شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار