|
|
کدخبر: ۱۶۷۵۴۲

نوبخت در دیدار با امام جمعه کرمان:

معاون نظارت و توسعه راهبردی رئیس جمهور گفت: آمار تورم را در سال جاری به کمتر از ۲۵ درصد می رسانیم.

به گزارشخبرگزاری فارساز کرمان، محمدباقر نوبخت دقایقی پیش در دیدار با امام جمعه کرمان اظهار داشت: استان کرمان علاوه بر وجود معادن و ذخایر معدنی، مالی و طبیعی که از ثروت های اصلی استان به شمار می روند، دارای ثروت انسانی هم هست.

وی عنوان کرد: این منابع انسانی باید در سایه وحدت و همدلی روحانیان و نمایندگان مجلس در توسعه و پیشرفت کشور اثرگذار باشند تا استان کرمان در برنامه ششم توسعه که مقدمات آن نیز فراهم شده است به سهم بزرگ خود از توسعه ملی دست یابد.

معاون برنامه ریزی و راهبردی رئیس جمهور ضمن قدردانی از رسالت و نقشی که نماینده ولی فقیه در استان کرمان ایفا می کند، ابراز داشت: نقش امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کرمان نقش پدری و هماهنگ کننده میان مسئولان استان است.

وی افزود: پذیرش سلایق مختلف اصلی است که همه باید بپذیریم و به آن احترام بگذاریم، هدف ما کمک به افراد محروم و مستضعفان جامعه است که از ابتدای انقلاب وعده داده بودیم.

نوبخت تاکید کرد: در ۳۵ سال گذشته مدیران کشوری تلاش ها و خدماتی را از خود به جای گذاشتند که تاریخ خود بر اقدامات آنها قضاوت می کند.

وی تصریح کرد: تمام افراد دولت یازدهم افرادی با تجربه هستند که برای انجام خدمتگزاری آمدند و اعتلای نظام بسته به خدمت و رسیدگی به مستضعفان است که دولت در این راستا نگاهش را از گذشته به آینده معطوف می کند.

معاون رئیس جمهور بیان داشت: زمانی که ما آمدیم ۲ هزار و ۹۶۰ طرح ناتمام بود و ۲۱۰ هزار میلیارد تومان منابع را در اختیار داشتند و این رقم در زمان روی کار آمدن دولت یازدهم به نصف رسیده بود که مجبور به تغییر برنامه بودجه شدیم.

وی ادامه داد: گزارش بودجه ۹۲ با رقم درآمدی بیش از ۱۴۷ هزار میلیارد تومان شد و یک ریال بیش از این هم هزینه نکردیم، اما سال قبل ۲۳ هزار میلیارد تومان به پروژه های عمرانی تخصیص داده بودند.

نوبخت بیان داشت: آمار تورم از ۴۳ درصد در اسفند ماه گذشته به ۳۲ و نیم رسید و فروردین ماه نیز ۳۰ درصد کاهش داشت در سال جاری حتما این رقم را به کمتر از ۲۵ درصد می رسانیم.

وی افزود: در حال حاضر با مشکلی که مواجه شدیم، بحثیارانه ها است، قانون هدفمندی می گوید که باید قیمت ها را افزایش دهیم و مبلغ به دست آمده را میان مردم، تولید و کسری بودجه تقسیم کنیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه تا اسفندماه پارسال ۹۵ هزار میلیارد تومان از محل گرانی ها پول به دست دولت رسید، گفت: این درحالی بود که دولت شش ماه بر سر کار آمده بود و این رقم باید نصف می شد.

وی افزود: بیش از ۴۷ هزار میلیارد تومان به مردم، ۳۰ درصد به بخش تولید و ۲۰ درصد برای کسری بودجه اختصاص داده شد، بلکه ۱۳۵ هزار میلیارد تومان به مردم داده شد.

نوبخت درمورد برگزاری جشن ولادت حضرت فاطمه(س) توسط همسر رئیس جمهور ابراز داشت: در این جشن حتی دختر امام خمینی(ره) نیز حضور داشت و فقط به چند تن از زنان هدیه داده شد، اما برخی با طرح حاشیه سازی قصد دارند تا وقت ما را از پرداختن به اداره کشور بگیرند.

انتهای پیام / ۸۰۰۱۷ / ق

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار