|
|
کدخبر: ۱۶۷۵۷۰

زاهدی در دیدار با رئیس گروه دوستی پارلمانی رومانی و ایران:

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و رومانی در دیدار روشکا استانسکو با اشاره به فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر تحریم تولید، نگهداری و استفاده از سلاح های کشتار جمعی، تأکید کرد: حرمت سلاح های کشتار جمعی در ایران منشأ دینی دارد.

به گزارش حوزه پارلمانیخبرگزاری فارس، محمد مهدی زاهدی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و رومانی در مجلس شورای اسلامی در دیدار با سورین اشتفان روشکا استانسکو رئیس گروه دوستی پارلمانی رومانی و ایران که عصر روز گذشته صورت گرفت با اشاره به اهمیت گروه های دوستی پارلمانی در گسترش روابط ایران و رومانی اظهار داشت: گروه های دوستی پارلمانی تأثیر بسزایی در انتقال واقعیات سیاسی و اجتماعی کشورها و تسهیل مناسبات سیاسی فیمابین دارند.

وی افزود: همکاری مجالس ایران و رومانی منجر به تبیین سیاست خارجی ۲ کشور، اهتمام نمایندگان پارلمان ها در تأمین منافع مشترک متقابل و تقریب و تسهیل در روند رشد همکاری های دو کشور در عرصه های گوناگون می شود.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و رومانی در بخش دیگری از سخنانش با ابراز ناخرسندی از کاهش مناسبات اقتصادی ایران و رومانی در سال های اخیر تأکید کرد: ایران و رومانی دارای ظرفیت های فراوانی برای گسترش سطح مناسبات اقتصادی و تجاری فیمابین هستند که با فعال سازی بخش های خصوصی به ویژه اتاق های بازرگانی و احیای کمیسیون های مشترک اقتصادی دو کشور می توان چارچوب مناسبی برای بالفعل کردن این ظرفیت ها ترسیم کرد.

وی در ادامه این دیدار با اشاره به مذاکرات هسته ای اخیر کشورمان با گروه ۱ + ۵ تصریح کرد: پذیرش معاهده NPT و نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی نشان دهنده صداقت ایران در موضوع هسته ای است.

زاهدی با اشاره به فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر تحریم تولید، نگهداری و استفاده از سلاح های کشتار جمعی خاطرنشان کرد: حرمت سلاح های کشتار جمعی در ایران منشأ دینی دارد.

سورین اشتفان روشکا استانسکو رئیس گروه دوستی پارلمانی رومانی و ایران نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران و تأکید بر گسترش همکاری های دو کشور، بیان کرد: علاقمندی و توجه دو کشور ایران و رومانی به فرهنگ و سنت های ماندگار و نیک گذشته از اشتراکاتی است که می تواند منشأ گسترش همکاری های دو کشور در زمینه های اجتماعی و فرهنگی باشد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی رومانی با ایران در ادامه یادآور شد: با توجه به فضای جدید ایجاد شده در ایران و پیشرفت مذاکرات هسته ای ایران با قدرت های جهانی بستر مناسبی برای همکاری های دو کشور به ویژه در عرصه های اقتصادی و تجاری به وجود آمده است.

وی اضافه کرد: هدف سفر گروه پارلمانی رومانی به ایران ارتقای همکاری های میان مجالس دو کشور و ایجاد بسترهای لازم برای دولت ها به منظور گسترش روابط فیمابین است.

به گزارش فارس، در این دیدار عبدالرضا عزیزی، عباس فلاحی و عبدالرحمن رستمیان از اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و رومانی نیز حضور داشتند که جداگانه درباره راهکار های ارتقای همکاری های میان مجالس دو کشور با همتایان خود گفت وگو کردند.

در ادامه این دیدار اعضای هیأت پارلمانی رومانی در ضیافت شامی که به میزبانی گروه دوستی پارلمانی ایران و به افتخار حضورشان در ایران ترتیب داده شده بود شرکت کردند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار