|
|
کدخبر: ۱۶۷۷۰۵

خوش چهره:

نماینده مردم تهران در مجلس هفتم گفت: غفلت در حوزه وابستگی به درآمد نفت بر اقتصاد کشور تاثیرگذار است.

به گزارشخبرگزاری فارساز رشت، محمد خوش چهره پیش از ظهر امروز در جمع دانشجویان بسیجی گیلان یارانه را اقدامی مناسب ندانست و اظهار کرد: باید به جای پرداخت یارانه روش های کار و تولید به مردم آموزش داده شود.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای کاهش تعارض و تهاجم و برداشتن موانع است از سر راه تولید، افزود: توجه به ظرفیت های موثر در تولید مفهوم اقتصاد مقاومتی است.

این استاد دانشگاه تهران گقت: اگر استکبار ما را در شرایط جنگ اقتصادی قرار داده و از چپ و راست به ما ضربه می زند از هنر او نیست بلکه اشکال از گارد باز ماست.

وی کاهش وابستگی های تهدیدزا را از جمله مبانی اقتصاد مقاومتی خواند و افزود: درآمد ملی ما به شدت به نفت وابسته است و هر دولتی که سر کار آمده بر شدت این وابستگی افزوده است.

خوش چهره شناسایی کالای راهبردی را ضروری دانست و گفت: برای رسیدن به خودکفایی باید موانع اصلی را از سر راه تولید محصولات راهبردی برداریم.

وی اقتصاد مقاومتی را ریاضتی ندانست و تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی دارای بینش و تبیین الگوهای رفتاری و اصولی قابل دفاع است.

نماینده مردم تهران در مجلس هفتم، عدم باور و درک صحیح از مبانی اقتصاد مقاومتی را از جمله چالش های این عرصه خواند و یادآور شد: افراد نباید به تشخیص خود اقتصاد مقاومتی را تفسیر کنند.

وی با اشاره به مذاکرات ژنو خاطرنشان کرد: در مذاکرات ژنو ۵ که مذاکره با گروه های مخالف جنگ بود آمریکایی ها گفتند که تحریم ما اثر داشت در حالی که غفلت های ما در حوزه وابستگی به درآمد نفت بر اقتصاد کشور تاثیرگذار بود.

خوش چهره با تاکید بر اینکه ما با دنیای سلطه در تضاد هستیم، متذکر شد: ما به مبانی اسلام ناب محمدی(ص) پای بند هستیم نه اسلام آمریکایی.

وی اضافه کرد: برخی از مسئولان ما در تصمیم گیری ها از اسلام دور شده اند و این غفلت و جهالت و دوری از مبانی اسلامی بوده که بر ابعاد مختلف کشور اثر گذاشته است.

نماینده مردم تهران در مجلس هفتم با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد لایحه بودجه سال ۹۳ به صورت واقعی به نفت وابسته است، تصریح کرد: این امر بر اقتصاد کشور تاثیر سو دارد.

وی خاطرنشان کرد: امسال بیش از ۹۵ درصد چای و ۹۰ درصد روغن نباتی و نیمی از گندم و پروتئین را وارد کردیم.

خوش چهره با اشاره به جهاد اقتصادی یادآور شد: توجه به جهاد اقتصادی باید در اولویت قانونگذاران باشد زیرا جهاد به معنای آهنگ حرکت وجهه الهی دادن به آن و خستگی ناپذیری در راه رسیدن به هدف است.

انتهای پیام / ۸۴۰۰۲ / ق۳۰

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار