|
|
کدخبر: ۱۶۷۸۰۳

امیر حاتمی:

جانشین وزیر دفاع با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس وزارتخانه های سپاه و دفاع پشتیبانی همه جانبه از نیروها را بر عهده داشتند، گفت: با همت، تلاش و زحمات خالصانه آن روز عزیزانمان در آن دو وزارتخانه، پایه صنعت نوین دفاعی گذاشته شد.

به گزارشخبرگزاری فارسبه نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ امیر حاتمی جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جشن تحلیف هفدهمین دوره کارکنان جدید وزارت دفاع با اشاره به سالروز تاسیس ارتش و سپاه، گفت: در حالیکه در ابتدای انقلاب، برخی ناآگاهان و آگاهان و معاند داخلی به بهانه های مختلف بر طبل انحلال ارتش می کوبیدند حضرت امام(ره) با تأکید بر اینکه ارتش، ارتش امام زمان(عج) است، فرمان حضور و رژه ارتش در خیابان های کشور را صادر فرمودند و شعار «ملت فدای ارتش و ارتش برای ملت» از یادگارهای آن روز است.

وی با بیان اینکه در همان بدو انقلاب حضرت امام(ره) فرمان تأسیس سپاه را نیز صادر فرمودند که باز بدخواهان شروع به ایجاد شبهه کردند، اظهار داشت: اما حوادثی مانند غائله کردستان و به خصوص جنگ تحمیلی و فراز و نشیب های پس از آن، همه را متوجه چرایی نگاه راهبردی بنیانگذار کبیر انقلاب در تأسیس سپاه پاسداران کرد.

حاتمی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس و همزمان با دلاوری های ارتش و سپاه در عرصه میدانی، وزارتخانه های سپاه و دفاع نیز پشتیبانی همه جانبه از نیروها را بر عهده داشتند، تصریح کرد: با همت، تلاش و زحمات خالصانه آن روز عزیزانمان در آن دو وزارتخانه، پایه صنعت نوین دفاعی گذاشته شد که امروز شاهد دستاوردهای بی شمار آن هستیم.

وی در همین زمینه خطاب به افسران جدید وزارت دفاع تاکید کرد: شما وارد نهادی شده اید که به تعبیر فرمانده معظم کل قوا، حساس ترین نقطه نظام و دارای چنین عقبه با شکوه و پُر افتخاری است بنابر این قدر این توفیق را بدانیم.

جانشین وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنان خود از تقویت ایمان، کاردانی، روحیه حزب اللهی، شرافت و شجاعت به عنوان پنج ویژگی لازم برای افسران نظام اسلامی نام برد و گفت: با این ویژگی ها، سرباز نظام اسلامی از دیگر سربازان متمایز شده و چنین سربازی اگر همه دنیا مقابل او بایستند حاضر است جان خود را برای خدا، مردم و آرمان های مقدس کشورش فدا کند و ترسی به دل راه نمی دهند.

وی در پایان با بیان اینکه اگر افسران ما متخلق به این ویژگی ها شوند تکلیف خود را با خدا، مردم و نفس خویش مشخص کرده اند، ابراز امیدواری کرد که همه نظامیان کشور این ویژگی ها را در بالاترین مرتبه کسب کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار