|
|
کدخبر: ۱۶۷۸۳۴

امانی در تجلیل از زنان کارگر:

عضو حزب کارگزاران با اشاره به طرح هدفمندی یارانه ها گفت: درخواست دولت از مردم برای انصراف از یارانه ها در بدترین ماه سال صورت گرفت که امر اشتباهی بود.

به گزارش خبرنگار حوزه احزابخبرگزاری فارس، شهربانو امانی عضو حزب کارگزاران و مشاور رئیس سازمان محیط زیست در مراسم[تجلیل از زنان کارگر] که در دفتر حزب اسلامی کار برگزار شد، ضمن بزرگداشت روز کار و کارگر و روز شوراها گفت: پیشاپیش این روز را به همه کارگران تبریک می گویم چرا که کارگران موتور محرکه کشور هستند و این قشر نقش عمده ای در کشور دارند.

وی با ابراز خرسندی از بهبود وضعیت عملکرد حزب اسلامی کار خاطر نشان کرد: امیدوارم با تلاش این حزب به نهادینه شدن بخش اعتدال در جامعه کمک شود چرا که اگر ریشه هایمان را محکم کنیم تهدیدات نمی توانند مانع حرکت مان شوند.

وی با اشاره به نقش توسعه در جهان اظهار داشت: امروز سرمایه ای که کشورها از آن استفاده می کنند سرمایه عادی نیست بلکه سرمایه اندیشه و فکر است که کشورهای توسعه یافته بر این مبنا حرکت کردند. در کشورمان چنین امری صورت نگرفته است.

امانی با بیان اینکه کشورمان یک کشور جهان سومی است، تصریح کرد: به کشورمان در حال توسعه گفته می شود چرا که اطلاق عنوان جهان سوم به کشورمان غرورمان آزرده خاطر می کند اما واقعیت امر این است که اگر مسیر توسعه را ادامه می دادیم باید در طی ۱۰۰ تا ۱۵۰ سال به اهداف مان می رسیدیم اما اکنون ۵۰۰ سال است که برای گرفتن حقوق مدنی خود تلاش می کنیم.

مشاور رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه تکیه مدنیت به جای سلیقه های شخصی و قوانین نانوشته بسیاری از مسائل را حل خواهد کرد، خاطر نشان کرد: اگر چنین امری در کشور محقق شود طبیعتا همه از جمله زن و مرد برای حقوق خود احترام قائل خواهند شد.

امانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی فرصتی را برای زنان فراهم کرد، تصریح کرد: یکی از مواردی که در اوایل از انقلاب با آن روبرو بودیم مقابله بخش مذهبی با کار کردن زنان در جامعه بود که قوانین تأثیرآمیزی را وضع کردند که زنان در خانواده باشند اما اما خمینی(ره) به عنوان معمار انقلاب با این امر مخالفت کردند که زنان نیز در عمل نیز ثابت کردند که از مردها جلوتر هستند و نقش عمده ای در تمام امور دارند.

وی با اشاره به نقش زنان در جامعه اسلامی تصریح کرد: هنوز در بخشی از کشورمان فرهنگ مردسالاری وجود دارد در حالی که خانم ها پیکره این جامعه محسوب می شوند.

امانی با انتقاد از تخصیص سهمیه های جدیدی در رشته های دانشگاهی اظهار داشت: در سال های گذشته شاهد بودیم که برای گرفتن ۶۰ درصد از اشتغال از افراد زیر دیپلم و دیپلم استفاده شد و حتی قوانینی وضع شد تا سهمیه های جنسیتی در رشته های دانشگاه اعمال شود تا پسران نفی برای ورود به دانشگاه نداشته باشند اما خانم ها با این امر نیز مقابله کردند و آنان توانستند به خودباوری برسند.

مشاور رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به انتخاب ۳ فرماندار زن در دولت یازدهم تصریح کرد: فرمانداران زن در بندر ترکمن و دو نفر در سیستان و بلوچستان انتخاب شدند که اطمینان دارم که مدیران محلی از آنها حمایت ویژه ای را به عمل خواهند آورد و آنها در کار خود موفق خواهند شد

عضو حزب کارگزاران با بیان اینکه برخی قصد دارند در بخش های دولتی مانع ورود زنان شوند، تصریح کرد: اگر خانم ها در مناصب دولتی وارد شوند کارنامه درخشانی از خود به جای می گذارند که در برخی از کشورها این امر به طور قانونی اعمال شده است.

وی ادامه داد: از نسل ما که گذشت اما گامی که زنان ایرانی برای گرفتن حقوق خود برداشتند ادامه خواهد داشت و در کار خود موفق خواهند شد.

وی با بیان اینکه یارانه دادن، خانه نشین کردن نیروی کار مولد بود، اظهار داشت: قبل از انقلاب حدود یک درصد در جهان نقش اقتصادی داشتیم اما اکنون اینگونه نیست و باید بدانیم که به ازای هر صد میلیارد واردات، فرصت ۱۰۰ هزار شغل را از نسل جوان گرفته ایم در حالی که می گویند حضور زنان در جامعه و در محیط کار موجب افزایش بیکاری مردان شده است.

امانی با بیان اینکه اگر زنان در مشاغل دولتی و نیمه دولتی و بانک های خصوصی و غیرخصوصی به کار گرفته می شدند مفاسد اقتصادی به وجود نمی آمد، اظهار داشت: زنان نقش بسیاری زیادی را در سالم سازی اقتصاد دارند.

وی با اشاره به طرح سبد کالا و یارانه ها تصریح کرد: در بحثیارانه ها اشتباهی صورت گرفت که در بدترین ماه سال یعنی فروردین ماه که ماه بی پولی ایرانیان است درخواست برای انصراف صورت گرفت این امر در حالی است که دولت در سیاست هایش هنوز نتوانسته است اعتماد عمومی مردم را جلب کند بنابراین باید از اشتباهات گذشته درس بگیرد.

مشاور رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه دولت باید در این زمینه تمهیدات ویژه ای را انجام دهد تا در تله نیفتد خاطر نشان کرد: تا به امروز در زمینه مفاسد اقتصادی به نتیجه روشنی نرسیده ایم چرا که مرجع تفریغ از بودجه قوه قضائیه است که باید دولت از این مسیر دوری کند و برای این امر باید از همه مردم برای استمداد بطلبد تا بتواند به نتیجه برسد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار