|
|
کدخبر: ۱۶۷۸۴۵

خبرگزاری تسنیم: عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: برخی مانع حضور زنان در مناصب دولتی می شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه احزابخبرگزاری تسنیم، شهربانو امانی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی عصر امروز در نشست نسیم جهادی، زن، توسعه و اشتغال که در دفتر مرکزی حزب اسلامی کار برگزار شد با بیان اینکه یارانه ها در بدترین ماه سال صورت گرفت، افزود: ثبت نام یارانه ها در بدترین ماه سال که فروردین ماه است، انجام شد. ضمن اینکه درخواست دولت هم از مردم برای انصراف در فروردین اشتباه بود.

وی افزود: دولت در سبد کالا و یارانه ها مواظبت کند تا پوست خربزه زیرپایش نرود.

عضو شورای مرکز حزب کارگزاران سازندگی همچنین خطاب به زنان عضو حزب اسلامی کار افزود: اگر ریشه هایمان را محکم کنیم تهدیدات مانعی برای ما ایجاد نمی کند.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه برخی مانع حضور زنان در مناصب دولتی می شوند، خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد اشتغال ها را از زیر دیپلم و حتی دیپلم گرفتند و وقتی نتوانستند مقابله کنند سهمیه بندی جنسیتی را اعمال کردند.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، فائزه هاشمی رفسنجانی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی نیز عصر امروز در این نشست طی سخنانی با بیان اینکه در مسائل حقوقی تبعیضی بین زن و مرد وجود دارد، گفت: بعد از پیروزی انقلاب شاهد حضور و فعالیت خانم ها در عرصه اجتماعی بودیم و به آن افتخار می کنیم به طوری که امروز در دانشگاه ها بیش از ۷۰ درصد دخترها ورود پیدا می کنند. از این رو خانم ها از تجربه و توانایی خوبی برخوردار شده اند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در کشور سقف شیشه ای مانع رشد خانم ها شده است و این سقف در تضاد معیار توسعه است، اظهار داشت: خانم ها در عرصه اجتماعی هستند اما آنها را در مدیریت حذف می کنند، خانم ها پیاده نظام هستند. در دوره جنگ و در انتخابات حضور آنها را دیده بودیم و می بینیم اما وقتی که به پست می رسد آنها را کنار می گذارند.

فائزه هاشمی رفسنجانی اضافه کرد: ما چند درصد خانم به عنوان رئیس دانشگاه و یا معاون داریم؟ معتقدم این سقف شیشه ای که در مقابل خانم ها قرار گرفته شده باید برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: وقتی که روحانی در انتخابات پیروز شد ما در خیلی از کارگروه ها بودیم و خودمان را به زور وارد این کارگروه ها کردیم و این ور و آن ور برای خانم ها لابی می کردیم تا خانم ها را در نظر بگیرند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به اینکه حضور و نقش آفرینی بانوان مغایرتی با دین ندارد، افزود: قرآن کریم مانع این حضور نشده است. از این رو نباید یک عده در خصوص حضور خانم ها ایرادات مذهبی بگیرند.

فائزه هاشمی با اشاره به اینکه خانم ها از توانمندی های خوبی برخوردار هستند گفت: با این حال خانم ها نفر دوم و سوم هستند و آقایان از فعالیت آنها بهره می گیرند. پس باید گفت شایسته سالاری به جای شایسته سواری است.

وی در پایان اظهار داشت: ما از دولت روحانی که دولت تدبیر و امید است انتظار داریم توجهی به نقش خانم ها داشته باشد و خانم ها هم باید خود فرهنگسازی کنند.

انتهای پیام /

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار