|
|
کدخبر: ۱۶۷۹۱۴

جعفری در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون آموزش مجلس در خصوص دعوت وزارت علوم از مصطفی ملکیان برای سخنرانی در روز استاد، گفت: مواردی که در دانشگاه ها تنش آفرین باشد، با شعار اولیه دولت، یعنی تدبیر سازگار نیست.

قاسم جعفری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، در واکنش به دعوت وزارت علوم از مصطفی ملکیان برای سخنرانی در مراسم روز استاد در دانشگاه خوارزمی، اظهار داشت: ما بارها به وزیر علوم و همکارانش گفتیم اگر دغدغه علم و پیشرفت علمی، پژوهش و پیش بردن مرزهای دانش را دارید و می خواهید دانشگاه ها به سمت کارآفرینی پیش بروند، مستلزم این است که از ایجاد حواشی در دانشگاه ها بکاهید.

وی با اشاره به رشد علمی که دانشگاه ها در سال های اخیر داشته اند، گفت: رهبر معظم انقلاب صریحاً در یکی از سخنرانی ها، این رشد علمی را نتیجه حاکم بودن آرامش در دانشگاه ها دانستند، لذا اگر می خواهیم این رشد علمی کماکان ادامه یابد، باید دانشگاه ها آرامش داشته باشند و اگر در دانشگاه ها حاشیه ایجاد کنیم، حتماً ضرر خواهیم کرد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس، هر عاملی که حاشیه ساز باشد و باعثشود دانشگاه ها از رسالت خود دور شوند را مغایر با شعار تدبیر دانست و گفت: مواردی که در دانشگاه ها تنش آفرین باشد، با شعار اولیه دولت، یعنی تدبیر سازگار نیست.

جعفری خاطرنشان کرد: بنده یادم می آید قبل از جلسه رای اعتماد به وزیر علوم که فرجی دانا در جلسه کمیسیون حضور یافته بود، گفت که " در همین یکی، دو روز اخیر آقای روحانی ۳ بار به بنده گفته آرامش دانشگاه ها برای من بسیار مهم است " لذا ما نیز از وزیر علوم انتظار داریم به موردی که رئیس جمهور نیز از وی خواسته است، عمل کند.

به گزارش تسنیم، پیش از این وزارت علوم از هادی خانیکی برای سخنرانی در جشنواره نشریات دانشجویی نیز دعوت کرده بود، که با اعتراض دانشجویان لغو شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار