|
|
کدخبر: ۱۶۷۹۴۱

نامه دانشجویان به فرجی دانا:

خبرگزاری تسنیم: شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس در نامه ای به فرجی دانا تاکید کرد: مدیری که برائت از فتنه در کارنامه دارد برای ریاست دانشگاه تربیت مدرس معرفی کنید.

به گزارش گروه دانشگاهخبرگزاری تسنیم، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس در نامه ای به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مسائلی را درباره ویژگی های مدیریت جدید دانشگاه تربیت مدرس مطرح کرد.

متن این نامه به شرح ذیل است:

یادمان نرفته سخن پیر سفر کرده‎مان را که دانشگاه را مبداء همه تحولات می‎دانستند. با بهره‎مندی از تعالیم ارزشمند اسلامی بر مبنای کتاب و سیره نبوی و ائمه اطهار و همچنین فقه پویای شیعه طبق قرائت حضرت امام خمینی(ره)، مدیریت سالم و نظام مند اسلامی ارائه و پیاده شود؛ زیرا اسلام در هیچ موردی، بدون ارائه‎ طریق نبوده و نیست.

همان گونه که مستحضرید دانشگاه تربیت مدرس برخاسته از انقلاب شکوهمند اسلامی و به عنوان یک دانشگاه پیشرو در آموزش، پژوهش، تولید و ترویج علم نافع، گسترش مرزهای دانش و فناوری با مرجعیت علمی و هویت اسلامی و انقلابی تأسیس شده است.

با توجه به اینکه دیر یا زود مدیری جدید برای اداره این مجموعه بزرگ علمی و آموزشی انتخاب خواهید کرد، مواردی از شاخصه ‏های مدیر اسلامی - از باب تحفه شاگرد به استاد - حضورتان یاد آور می شویم و امیدواریم مدیری انقلابی، شایسته، کارآمد، ولایت مدار، متعهد به نظام و ارزش های جمهوری اسلامی ایران را به دانشگاه تربیت مدرس معرفی کنید و از همه مهمتر مدیری که برائت از فتنه نیز در کارنامه وی باشد، تا با همدلی و همکاری همه اعضای این جامعه بزرگ دانشگاهی قله‎های رفیع علمی و تحقیقاتی را فتح کنیم.

با جستاری کوتاه در نامه مدیریتی حضرت امیر(ع) به مالک اشتر برخی از ویژگی های مدیر و کارگزار خوب و شایسته از دیدگاه پیشوای متقیان را یاد آور می شویم باشد که مدیر آینده دانشگاه تربیت مدرس این خصوصیات و ویژگی ها را دارا باشد.

خصوصیات کارگزار از نظر حضرت علی(ع)، رعایت تقوای الهی در همه حال، نترساندن مسلمانان، دینداری، خیرخواهی و مهربانی، امانت داری و درستکاری، آسیب نرساندن به اموال، خداترسی در نهان و آشکارا، پرهیز از ریاکاری، دروغ و خیانت، راستی با امام و رهبر مسلمین، پیروی از امام و رهبر خویش، حمایت از دین خدا، نرم خویی و گشاده رویی با مردم، هوشیاری و جدیت در کارها، سخت‎گیری با دشمنان، پاسداری و بزرگداشت حرمت خیرخواهان، اقامه نماز در وقت معین آن و پیکار با نفس خویش از جمله ویژگی هایی است که از نظر امام متقیان یک کارگزار حکومت اسلامی باید داشته باشد.

کارگزاران خواص خلوت خود را از افرادی انتخاب کنند که دارای درایت و پختگی در رای و کار باشند و سوء سابقه و گناه و سابقه همکاری با ستمکاران را در کارنامه خویش نداشته باشند.

خصوصیات مدیریت از دیدگاه اسلام نیز این گونه است که مدیریت وسیله‎ای برای رسیدن به امیال شخصی نیست، مدیریت امانت است نه طعمه، مدیریت تکلیف است نه حق، مدیریت خدمت است نه حکومت، مدیریت بیش‎تر هدایت کردن است تا قدرت‎نمایی.

بسیاری از مدیران، مدیریت را میدان نمایش قدرت می‎دانند.

امیرالمؤمنین(ع) می‎فرماید: «خداوند پیامبران خود را در میان مردم برانگیخت تا(با مدیریت خویش) ذخایر پنهان استعدادها را استخراج کنند».

امیدواریم با نصب العین قرار دادن دستورات مولای متقیان و ائمه اطهار(ع) در تعیین همکاران و مدیران تان در دانشگاه مولود انقلاب اسلامی بتوانیم به تحقق اهداف انقلاب اسلامی و رهبر عظیم الشأن مان حضرت آیت الله امام خامنه ای(مدظله العالی) در رسیدن به دانشگاه اسلامی نزدیک شویم که در این مسیر به یاری خداوند، فرزندان انقلاب در این دانشگاه بازویی برای مسئولان دلسوز خواهند بود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار