|
|
کدخبر: ۱۶۷۹۹۱

سودانی در گفت وگو با فارس:

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: وابستگی بودجه ما به نفت یکی از بیماری های آن است و این تصور که راه رهایی از اقتصاد نفتی اخذ مالیات بیشتر است، نگاه دقیقی نیست.

ناصر سودانی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری فارس، با اشاره به فرآیند انتقال از مرحله اول به مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها، گفت: در این مقطع باید به برخی حساسیت ها نگاه ویژه ای داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه خط فقر برای اغلب مردم به خوبی تعریف نشده است و غالباً در مورد آن ابهام دارند، گفت: وابستگی بودجه ما به نفت یکی از بیماری های آن است و این تصور که راه رهایی از اقتصاد نفتی اخذ مالیات بیشتر است، نگاه دقیقی نیست.

وی افزایش تولید را راه علاج اقتصاد کشور خواند و گفت: افزایش ارزش پول ملی، افزایش صادرات و تبدیل نفت خام به فرآورده های نفتی و دیگر محصولات از راه های درمان بیماری بودجه نفتی است.

وی از موانع دولتی بر سر راه تولید ملی، شکوفایی صنعت کشاورزی و افزایش خدمات به عنوان بیماری دیگر اقتصاد کشورمان یاد کرد و اظهار کرد: در جراحی که صورت خواهد گرفت باید دلال بازی ها و ویژه خواری ها از نظام اقتصادی ما زدوده شود.

سودانی خودِ دولت را یکی از عوامل ترویج دلالی و بعضاً ایفاگر نقش یک دلال در نظام اقتصادی برشمرد و گفت: در نتیجه سیاست های دولت گذشته و دولت فعلی نوعی بی اعتمادی از طرف مردم نسبت به سیستم دولتی ایجاد شده است که ضروری است تعدیل شود.

وی در بخش دیگری از این گفت وگو بیان کرد: اگر با واقعی کردن قیمت ها در جریان هدفمندسازی یارانه ها جلوی مفسده های اقتصادی، قاچاق و مصرف بی رویه و دور از الگوی مصرف صحیح را بگیریم می توانیم تا حد زیادی مانع جولان دلالان شویم و فشارهایی که به توده های عظیم مردم وارد می شود را کاهش دهیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر ضرورت بازگشت اعتماد میان دولت و مردم از طریق رفتارهای اقتصادی منطقی، جهت دار و هدفمند، گفت: تحقق هدفمندی یارانه ها صرفاً از طریق گران کردن کالاها صورت نمی گیرد و اگر در این مسیر صرفاً دلخوش به حفظ منابع به قیمت از دست رفتن اعتماد مردم شویم، زیان کرده ایم.

نماینده مردم اهواز در مجلس با مردود دانستن این نگاه که نسل امروز را باید فدای نسل فردا کرد، تصریح کرد: نسل امروز موانعی از جمله انقلاب، جنگ و تحریم را پشت سر گذاشته است و دیگر تحمل دشواری های بیش از این را ندارد و نباید از نجابت آنها سوءاستفاده کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار