|
|
کدخبر: ۱۶۸۰۵۱

بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی:

خبرگزاری تسنیم: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور بیانیه ای ضمن گرامیداشت و یاد و خاطره شهید مطهری و تبریک روز معلم تاکید کرد: حکمت و اندیشه مطهر، راهبردی مناسب برای سبک زندگی و فرهنگ سازی ایرانی اسلامی است.

به گزارش گروه سیاسیخبرگزاری تسنیم، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در آستانۀ دوازدهم اردیبهشت، سالروز شهادت استاد علامه شهید مرتضی مطهری(رحمة الله علیه) و روز معلم با صدور بیانیه ای ضمن گرامیداشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری، این روز را به ملت شهیدپرور و فرهیخته ایران اسلامی به ویژه به تمامی معلمان و دانش آموختگان عرصه علم و ادب به خصوص به جامعه بزرگ و فهیم فرهنگیان، مربیان و اساتید ارجمند و سخت کوش تبریک و تهینت گفت و اعلام کرد: حکمت و اندیشه مطهر؛ الگویی مناسب و راهبردی مؤثر برای تعلیم و تربیت نسلی پویا و بالنده با سبک زندگی ایرانی - اسلامی است که تربیت یافتگان مکتبش، بزرگ ترین سرمایۀ ملی برای هر جامعه ای محسوب خواهند شد.

متن بیانیه بدین شرح است:

قسم به " نون و القلم " که نون نام نور علم و ناصر حق و لوح خداست و قلم که کاتب علم ومحقق نور است و تا ابد در لوح محفوظ خواهد بود و قسم به اقراء باسم ربک الذی خلق. خلق الانسان من علق. اقراء و ربک الاکرم. الذی علم بالقلم. علّم الانسان ما لم یعلم و قسم به هنگامی که بشر نمی دانست و معلم اول خداوند علیم، او را با قلم، علم و قدرت تکلم و نوشتن آموخت و به معارف و علوم خود دل او را روشن و منور ساخت و از روح الهی و قدسی خود در او دمید و پس از آن، خاک آدم را با آب محبتش سرشت و مهر خود را در دلش ساری و جاری ساخت.

" روز معلم "؛ روز بزرگداشت عشق و ایثار و تجلیل از " گمنامان نام آشنای عرصۀ علم و ادب " است. همانانی که نور علم و ایمان را جرعه جرعه در سرزمین تف دیده عقول ناقص بشری و جان تشنۀ بشریت در طول تاریخ جاری کرده و خود لحظه لحظه سوختند و با دانش خویش، جامعه را ساختند و فردایی بهتر و با شکوه تر را نوید دادند.

معلمی شغل نیست، عشق است، ذوق است، ایثار و فداکاری است، معلمی هنری است که با در هم آمیختن عشق و علم و ادب، جامعه ای را می سازد و بشر را از حضیض ذلت به اوج عزت وکرامت انسانی و به جایگاهی والا می رساند.

استاد علامه، فیلسوف عالی مقام، دانشمند وارسته، عالم عامل آیت الله شهید مرتضی مطهری(ره) همچون نگین انگشتری در عصر خود نورافشانی نمود و با همت بلند و اراده پولادین سعی در اصلاح و تربیت جهان اسلام و ابناء بشر داشت. او که در حکمت مطهر و اندیشه تابناکش از اسلام ناب محمدی «ص» الگو گرفته و از آبشخور عرفان و دستورات و سنن نبی مکرم اسلام و ائمه هدی «علیهم السلام» بهره های وافر برده خود در اندک زمانی به الگویی برتر برای جهان اسلام بدل گشت.

ایشان سرانجام مورد هدف کین خشم و نفرت دشمنان قسم خورده اسلام و گرگ های سیلی خورده از انقلاب اسلامی، همان منافقان کوردلی که همچون خفاشان شب پرست تاب تحمل تابش انوار حکمت مطهر و بیان حق و منطق علمی استاد را نداشتند، قرار گرفت، امّا شهادت استاد علامه مطهری نه تنها از میزان نفوذ کلام و تشعشع انوار و اندیشه های منوّرش در سطح ملی و بین المللی نکاست بلکه، وی را به عنوان الگویی همیشه زنده و تأسی پذیر برای بشریت در تمامی ادوار و اعصار و چراغ هدایت گری صادق تا ابدیت تاریخ جاویدان ساخت که تا تاریخ رقم می خورد گستره هدایت و حکمت استاد تا انتهای زمان و مکان امتداد یابد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و قدردانی از همه خدمات صادقانه و خالصانه قشر فرهنگی و فرهیخته کشور که رسالت خطیر تعلیم و تعلم فرزندان برومند این مرز و بوم را بر عهده داشته، بیان می دارد که بایستی همگام با پیشرفت دانش های به روز بشری با توجه به حکمت مطهر و افق تربیتی استاد مطهری و اندیشه های تابناک اسلام ناب محمدی(ص) و پیروی از منویات مقام معظم رهبری «مدظله العالی» همراه با عزمی ملی، همتی والا، تلاشی مضاعف و مدیریت جهادی، انسان هایی خودباور، خلاق، متفکر، متعهد و متخصص را به جامعه تحویل داده و در رشد کمی و کیفی نیروی انسانی که مهم ترین سرمایه ملی و اجتماعی هر کشوری محسوب می گردد، نقشی اساسی خود را ایفا نمایند.

به خصوص در سالی که توسط مقام معظم رهبری «مدظله العالی» با نام سال " اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی " نام گذاری شده انتظار دارد مسئولان امر فرهنگی – تربیتی به عنوان بزرگ ترین دانشگاه به این نکته که مهمترین و بزرگ ترین سرمایۀ ملی هر کشوری نیروی کار متعهد و متخصص آن است و اینکه بایستی برای تربیت چنین نسل و سرمایه ای راهبردی مؤثر و برتر ارائه و الگویی روشمند و مناسب انتخاب کرده و به بافت فرهنگی و کلان تعلیم و تربیت توجه جدی نمایند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار