|
|
کدخبر: ۱۶۸۱۱۰

حجت الاسلام سعیدی در همایش روز عقیدتی سیاسی:

خبرگزاری تسنیم: نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تاکید کرد: سنگینی باری که بر عهده نمایندگی است این است که آسیب شناسی کند و از آن طریق پاسداران باید مُر اسلام ناب و در مقابل جریان های موازی و انحرافی را بشناسند.

به گزارش خبرنگار دفاعیخبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران صبح امروز در همایش گرامیداشت روز عقیدتی سیاسی در سپاه، هنر شهید مطهری در همان دوره را بسیار ممتاز خواند و گفت: اولین ویژگی شهید مطهری زمان شناسی بود.

وی با بیان اینکه روحانی دیده بان است و باید به زمان توجه کند، افزود: روحانی باید تشخیص دهد که بیماری چیست و جامعه به چه دارویی نیاز دارد. حضرت امام خمینی(ره) نیز این ویژگی را به نحو شایسته ای داشتند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه شهید مطهری و شهید مفتح در دانشگاه ها با مارکسیسم مقابله می کردند، اظهار داشت: دستگاه شاه بُعد الحادی مارکسیسم را ترویج می کرد اما با بُعد سیاسی آن مخالف بود. مثل شریعتی که دستگاه، بُعد ضد روحانیت وی را تقویت اما با بعد سیاسی وی مقابله می کرد و در این زمان شهید مطهری مقابل مارکسیسم ایستاد.

سعیدی خاطر نشان کرد: در آن زمان ۴ گفتمان لیبرالیستی که به روشنفکری مشهور بود، ملی گرایی ناسیونالیستی، مارکسیستی و التقاطی یعنی نگرش منافقین در برابر اسلام فعالیت می کردند لذا یکی از کارهای شهید مطهری شناسایی و شناساندن این گفتمان ها و مقابله با آنها و ترویج اسلام بود.

وی آسیب شناسی در گفتمان دینی را بسیار مهم دانست و گفت: علاوه بر آسیب شناسی، جرات بیان آن نیز بسیار مهم است و شاهد بودیم که شهید مطهری آسیب های عزاداری در دستگاه امام حسین(ع) را شناسایی کرده و در آن زمان با جرات اعلام می کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران یکی از مهمترین وظایف حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه را آسیب شناسی عنوان کرد و ادامه داد: ما از ابتدای انقلاب چالش های زیادی داشتیم، در دولت موقت، بنی صدر، ماجرای منتظری، در دولت سازندگی و تفکر تکنوکراتی کارگزاران، در دوران اصلاح طلبان و دو سال آخر احمدی نژاد، با چالش هایی روبرو بودیم.

سعیدی خاطر نشان کرد: در هر کدام از این دوران ها، اختلاف رفتارهای زیادی می بینیم مثلا در حوزه فرهنگی یک دولت می آید جلوی چاپ کتاب و فیلم ها را می گیرد و دولت دیگر راه را باز می کند و این سوال مطرح است که این اختلاف رفتارها از اختلاف سلیقه نشات می گیرد و یا از اختلاف فکری که به نظر می رسد ریشه همه این اختلافات، فکری و اعتقادی است.

وی با بیان اینکه دو نوع برداشت از حاکمیت دینی وجود دارد، تصریح کرد: در ذهن مسئولان و روحانیون دو نوع برداشت از حاکمیت دینی وجود دارد که یکی به سمت مردم سالاری دینی و دیگری مردم سالاری سکولار می گراید و به طور مثال تفکر بازرگان و منتظری، مردم سالاری سکولار بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: منتظری ولایت فقیه را قبول دارد اما می گوید ولایت از سمت مردم است یعنی همان موضوعی که برخی مذاهب دیگر بیان می کردند و خاتمیت دین را با خاتمیت اولیاء، به هم می زند در حالی که ما ختم نبوت داشتیم، نه ختم اولیاء.

سعیدی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: این دو اختلاف دیدگاه در ۵ حوزه سایه انداخته است که اولین آنها اصول حاکم بر حاکمیت دینی است. حوزه دوم سیاست خارجی است که در این حوزه تفاوت رفتارها را می بینیم مثلا در قبال فلسطین آیا تعهد اتحادی داریم و یا خیر و در مقابل رژیم صهیونیستی بنا به تعهدات اعتقادی، باید ایستادگی کنیم و یا خیر؟

وی اضافه کرد: حوزه سوم، حوزه فرهنگ است یعنی آن حوزه ای که مقام معظم رهبری اعلام کردند، دغدغه های زیادی نسبت به آن دارند؛ حوزه چهارم، حوزه اقتصاد است که برخی حرف از اقتصاد آزاد، برخی دیگر حرف از اقتصاد دولتی می زنند و امام و مقام معظم رهبری به آزادی اقتصادی اعتقاد دارند. پنجمین حوزه نیز تیم اداره کشور است که چه کسانی استاندار، فرماندار و وزیر شوند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران خاطر نشان کرد: فکر می کنم سنگینی باری که بر عهده نمایندگی است این است که آسیب شناسی کند و از آن طریق، پاسداران باید مُر اسلام ناب و در مقابل، جریان های موازی و انحرافی را بشناسند.

سعیدی با بیان اینکه معاونت سیاسی جریان شناسی می کند، گفت: عقیدتی و سیاسی هر کدام یک مقوله و مکمل یکدیگر هستند و هر دوی اینها لازمند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار