|
|
کدخبر: ۱۶۸۱۱۲

سعیدی در همایش هفته عقیدتی سیاسی:

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: اختلافات فکری و اعتقادی موجود به دلیل وجود دو نوع برداشت از حاکمیت دینی در ذهن مسئولین و افراد است.

به گزارش خبرنگار دفاعیخبرگزاری فارس، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه در مراسم گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی سپاه که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: هنر شهید مطهری هنر ممتاز زمان خود بود. او و شهید مفتح دو فردی بودند که به مباحثه با مارکسیست ها در دانشگاه می پرداختند.

وی افزود: در آن زمان دستگاه شاه بُعد الحادی مارکسیست ها را تقویت و با بُعد سیاسی آنها مقابله می کرد و یا شاهد بودیم که همین دستگاه شاه بُعد ضدروحانیت دکتر شریعتی را تقویت اما با بعد سیاسی او مقابله می کرد. در هر صورت جریان شناسی گفتمان ها از اقدامات مهم شهید مطهری بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه تصریح کرد: ما از اول انقلاب چالش های زیادی داشتیم مانند دولت موقت، داستان بنی صدر، ماجرای منتظری، دولت سازندگی، دوره اصلاح طلبان، یکی دو سال احمدی نژاد و دولت امروز و نگاه هایی که این آقایان دارند.

سعیدی ادامه داد: در ماجرای منتظری امام(ره) با قائم مقام، شاگرد و محصول عمرشان درگیر شدند و باید ببینیم اختلاف امام(ره) با آقای منتظری چه بود و یا در قضیه دولت سازندگی تفکر تکنوکراتی کارگزاران چه چالش هایی را به وجود آورد.

وی با بیان اینکه اختلاف رفتاری زیادی در نگاه های آقایان می بینیم، گفت: دولتی می آید جلوی برخی فیلم ها و چاپ کتاب ها را می گیرد و دولت دیگر راه را برای آنها باز می کند. ریشه این ها اختلاف فکری و اعتقادی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: اختلاف اصلی از دو نوع برداشت از حاکمیت دینی است که در ذهن مسئولین و افراد وجود دارد. یکی مردم سالاری دینی و دیگری مردم سالاری سکولار مانند تفکر بازرگان و منتظری.

وی خاطرنشان کرد: این دو دیدگاه متفاوت بر ۵ حوزه سایه انداخته است که یکی از این حوزه ها اصول است. آیا ما اختیارات ولی فقیه را فراتر از قانون می دانیم یا نه؟ حوزه دیگر سیاست خارجی است که در این حوزه تفاوت هایی می بینیم و این سؤال مطرح است که آیا ما در قبال فلسطین یک تعهد اعتقادی داریم که باید از آن دفاع کنیم؟ آیا ما در قبال اسرائیل برای مقابله با این رژیم یک تعهد اعتقادی داریم؟ آیا ما در برابر آمریکا برای دفاع از منافع کشورمان تعهد اعتقادی داریم؟ که دو دیدگاه وجود دارد و این فراز و نشیب ها به همین دلیل است. یکی می گوید ضوابط بین الملل را بپذیرید و یکی می گوید این ضوابط برای ما قابل قبول نیست. به خاطر داریم که امام(ره) فرمود ما آمده ایم این پوسته جهانی را بشکنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: حوزه سوم حوزه فرهنگ است. فرهنگ فقط حجاب نیست بلکه فیلم ها، جشنواره ها و کتاب ها و غیره است که باعثنگرانی مقام معظم رهبری شده است. حوزه دیگری که این دو دیدگاه بر آن سایه افکنده، اقتصاد است. یک نگاه می گوید اقتصاد آزاد و دولتی که نظام سرمایه داری ایجاد می کند و نظام به دنبال آزادی اقتصاد است. حوزه آخری که این دو نگاه آن را متاثر می کند تیم اداره کشور اعم از استانداران، فرمانداران و مدیران است.

سعیدی در پایان اظهار داشت: مسئولین عقیدتی سیاسی باید جریانات انحرافی را به خوبی بشناسند تا بتوانند در حرکت های مختلف نقش خود را ایفا کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار