|
|
کدخبر: ۱۶۸۱۴۶

سردار آبرومند:

خبرگزاری تسنیم: معاون هماهنگ کننده فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: مقام معظم رهبری دو سال پیش موضوع پیش برندگی را مطرح کردند و از سپاه پیش روندگی و پیش برندگی را خواستند.

به گزارش خبرنگار دفاعیخبرگزاری تسنیم، سردار جمال الدین آبرومند معاون هماهنگ کننده فرماندهی کل سپاه پاسداران در مراسم گرامیداشت روز عقیدتی - سیاسی در سپاه گفت: سپاه به دنبال این است که معنویت، پایه و اساس اصلی اقدامات سپاه قرار گیرد.

وی، ویژگی های مومن، مجاهد، تکلیف گرا، بصیر، دانا، ولایی، انقلابی و پیش برنده را به عنوان ویژگی های تراز پاسداری برشمرد و گفت: مقام معظم رهبری دو سال پیش موضوع پیش برندگی را مطرح کردند و از سپاه پیش روندگی و پیش برندگی را خواستند.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی کل سپاه با بیان اینکه پیش برندگی بسیار سخت تر از پیش روندگی است، گفت: پیش روندگی موضوع سختی نیست و سپاه به علت گزینش نیروها و نوع محیط کار، غالبا در نظام اسلامی پیش رونده است اما پیش برندگی یعنی بار انقلاب را به دوش گرفتن و بقیه را همراه خود کردن است.

آبرومند خاطر نشان کرد: مسئولیت دوستان در حوزه نمایندگی ولی فقیه بسیار سنگین است و خصوصا در بعد اخروی آن، که باید پاسداران را به این موارد هدایت کنند.

وی، تربیت به جای آموزش صرف را جزو انتظارات از این حوزه دانست و افزود: پاسداران حتما باید دانش داشته باشند اما تربیت فراتر از آن است.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی کل سپاه پاسداران تصریح کرد: حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه باید تحول در متن، اساتید و مربیان و روش های تربیتی و همچنین هوشمندسازی نظامات مربوطه را دنبال کند و باید پاسداران را هم سطح بندی و هم تفکیک کند.

آبرومند در ادامه گفت: اگر بنیه اعتقادی پاسدارها قوی باشد، یک کوه را صاف می کنند و بنده ندیدم جایی سپاه اراده کرده باشد و نتواند انجام دهد که این علاوه بر برکت خون شهدا و دعای مقام معظم رهبری، به ویژگی مومن بودن پاسداران بر می گردد.

وی با اشاره به دیدار فرماندهان سپاه با فرمانده کل قوا در سال ۸۶ گفت: وقتی در سال ۸۶ با حضور سردار صفوی خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم، وی در صحبت های خود به توانمندی ها و دستاوردهای مختلف سپاه در موارد موشکی و غیره اشاره کرد اما پس از صحبت های سرلشکر صفوی، حضرت آقا از ۴۵دقیقه صحبت خود ۳۰ تا ۳۵ دقیقه سخنان خود را به ویژگی مومن بودن اختصاص دادند و فرمودند سپاه در دوران دفاع مقدس هیچ کدام از این دستاوردها را نداشت اما نیروهای مومن داشت.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی کل سپاه پاسداران خاطر نشان کرد: البته ویژگی مومن بودن پاسداران نافی در اختیار داشتن تجهیزات و امکانات نیست.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار