|
|
کدخبر: ۱۶۸۴۶۵

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس مطرح کرد

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: باید به دنبال طراحی نقشه های نوآورانه در عرصه اقتصادی کشور بود وگرنه با روحیه عادی نمی توان به اهداف مورد نظر رهبری در توسعه رسید.

به گزارشخبرگزاری فارساز همدان، ابراهیم کارخانه ای ظهر امروز در کمیته برنامه ریزی شهرستان همدان اظهار داشت: بودجه امسال کشور ۷۸۰ هزار میلیارد تومان و بودجه عمومی ۲۱۵ هزار میلیارد تومان بدون درآمدهای اختصاصی است که نسبت به سال گذشته که ۲۱۰ هزار میلیارد تومان بوده تغییر چندانی نکرده است.

وی به تلاش های صورت گرفته در کمیسیون تلفیق بودجه اشاره کرد که باعثتحول در اعتبارات عمرانی روستایی شده و گفت: این اعتبارات بر اساس شاخص ها در نظر گرفته می شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: برای استان همدان ۹۳ میلیارد تومان اعتبار عمرانی اضافه شده که به صورت استانی توزیع می شود.

وی با بیان اینکه با در نظر گرفتن این مبلغ، اعتبار استان به ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است، به تحویل به موقع بودجه به مجلس اشاره کرد و اظهار داشت: انتظار داشتیم بعد از عید این بودجه ابلاغ شود اما علت این دیرکرد مربوط به اعتبار ۳ هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان ماده ۱۸ برنامه پنجم توسعه است که با توجه به شاخص ها تزریق خواهد شد.

کارخانه ای با اشاره به اینکه اعتبارات استانی را باید از طریق اعتبارات ملی کسب کرد، گفت: اگر به اعتبارات عمرانی بسنده شود به جایی نخواهیم رسید. از میزان بودجه اختصاصی کشور ۷۰ هزار میلیارد تومان باید از طریق مالیات تأمین شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به افراد پردرآمدی که راهی برای گریز از مالیات پیدا می کنند، تصریح کرد: قانونی برای این دسته از افراد به منظور پرداخت مالیات وضع شده است.

وی به تدبیر دولت در تحقق میزان مالیات اشاره کرد و افزود: مالیات استان همدان به ۴۴ میلیارد تومان افزایش یافته و به ۳۳۰ میلیارد تومان رسیده است. با رعایت قانون در مورد افراد پردرآمد و رعایت حال افراد ضعیف و متوسط این میزان محقق خواهد شد.

وی به بحثنفت در بودجه امسال اشاره کرد و افزود: ۴۰ درصد بودجه کشور باید از صادرات نفت خام معادل ۷۸ هزار میلیارد تومان تأمین شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی به نگاه رهبر و دولت به تولید داخل اشاره کرد و گفت: تا زمانی که نگاه ما به خارج باشد پیشرفتی را مشاهده نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در بحثاقتصادی نیاز به یک خودباوری داریم، تصریح کرد: باید برای تحقق مدیریت جهادی و پیروزی در جنگ تحمیلی اقتصادی روحیه جهادی را در بین مردم و مدیران تقویت کرد. باید به دنبال طراحی نقشه های نوآورانه در عرصه اقتصادی کشور بود وگرنه با روحیه عادی نمی توان به اهداف مورد نظر رهبری در توسعه رسید.

این مسئول با تأکید بر اینکه مدیریت جهادی منجر به عزم ملی می شود، گفت: هر مدیری به اندازه ای که می اندیشد می تواند پویایی داشته باشد در غیر این صورت یک مدیر ایستا خواهد بود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس ضمن اشاره به مشکل کم آبی در استان و استراتژیک خواندن محصول گندم گفت: باید بر اساس شرایط اقلیمی موجود، در تولید گندم روی پای خود بایستیم.

وی به روش خاک ورزی در تولید گندم اشاره کرد و گفت: با استفاده از این روش، با وجود بارش کم، شاهد تولید محصول بیشتری می شود.

کارخانه ای توجه به روش خاک ورزی را به معنای ورود حاصل تحقیقات محققان به زندگی مردم دانست و تصریح کرد: باید شرایط را طوری برنامه ریزی کرد که با مدیریت منابع زیرزمینی، آینده بحرانی در عرصه آب نداشته باشیم.

وی به بحثسیاست گذاری در مسئله کاشت اشاره کرد و گفت: تا نقشه جامع علمی کشاورزی نداشته باشیم، نمی توان سیاست گذاری خوبی در این زمینه داشت.

انتهای پیام / ۸۹۰۲۹ / خ۴۰

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار