|
|
کدخبر: ۱۶۸۴۶۹

کواکبیان در قوچان:

دبیرکل حزب مردم سالاری با اشاره به روند هدفمندسازی یارانه ها گفت: وزیر اقتصاد از شناسایی ۱۰ میلیون پولدار خبر داده و پس از ثبت نام ۷۳ میلیون نفر می گویند به همه یارانه می دهیم؛ این همان ادامه خط احمدی نژاد است.

به گزارشخبرگزاری فارساز قوچان، مصطفی کواکبیان ظهر امروز در همایش «بررسی توافقنامه ژنو، بایدها و نبایدها» در جمع دانشجویان دانشگاه مهندسی فناوری های نوین قوچان اظهار کرد: برای بررسی بحثهسته ای باید گذشته آن مرور شود چون مدت ها در مذاکرات هسته ای در سردرگرمی، وقت تلف کردن و گرفتن عکس با خانم اشتون بودیم.

وی ادامه داد: شعارهای دولت جدید در انتخابات باعثتوقف این روند و طرح ۳ هدف به رسمیت شناخته شدن حق قطعی ایران، برداشتن تحریم های ظالمانه علیه ایران و گشایش دیپلماسی بوده است.

کواکبیان تصریح کرد: در مذاکرات فعلی پیشرفت هایی صورت گرفته اما آمریکایی ها اقدام به انجام مصاحبه و زدن حرف هایی کرده اند که جنبه رسانه ای و داخلی داشته و برای راضی کردن کشورهای عربی و صهیونیستی است.

وی با اشاره به این مطلب که تمام کشورهای مذاکره کننده با ایران به حق مسلم ایران در برخورداری از انرژی هسته ای اعتراف کرده اند، گفت: در مورد تحریم ها نمی توان ادعا کرد که کاملا برداشته می شود مثل بخش قطعات هواپیمایی یا سیستم های بانکی که هنوز کامل نشده اما این روند شروع شده است.

نماینده مجلس هشتم با یادآوری این موضوع که ایران خطایی نداشته که مورد تحریم های ظالمانه و قطعنامه ها واقع شود، خاطرنشان کرد: ۵ کشور مذاکره کننده با ایران اعتقاد دارند که تا ۲۰ سال آینده باید نظارت کرده و بحثو دخالت کنند در صورتی که ایران عضو NPT بوده و مذاکره کنندگان حق ندارند طرح ۲۰ ساله بنویسند.

وی اضافه کرد: این کشورها نباید میزان غنی سازی را تعیین کنند البته ما نیازی به غنی سازی ۲۰ درصد نداریم که اشتباه بعضی دوستان بوده که می گویند خون شهدای هسته ای از بین رفته در صورتی که این گونه نیست.

دبیرکل حزب مردم سالاری یادآور شد: زمان برای راکتور تهران نیاز به سوخت داشتیم که خودمان تولید کردیم حتی صفحه سوخت بدست آوردیم و این فناوری در اختیار بوده اما برای توافق و نشان دادن حُسن نیت گفتیم فعلا لازم نیست.

وی افزود: اگر ۵ کشور بگویند که حق غنی سازی نداریم وارد خط قرمزها شده اند چون نمی توان از حقوق مردم ایران پایین آمد.

کواکبیان با بیان این مطلب که صنایع دفاعی و نظامی شامل مباحثهسته ای نمی شود، گفت: ۵ کشور حق دخالت در مباحثموشکی و نظامی ایران ندارند زیرا جزو مذاکره نبوده اما ممکن است مورد گفت وگو قرار بگیرد و آنها را از نگرانی در بیاوریم.

وی اضافه کرد: اگر احساس شود که روند پیش گرفته شده توسط دولت باعثمخدوش شدن منافع ملی و عزت مردم شده باید به صحنه بیاییم که این اتفاق نخواهد افتاد و روند ختم به خیر می شود.

نماینده اصلاح طلب مجلس هشتم تأکید کرد: قطعا اسراییلی ها از توافقنامه خوششان نمی آید پس اگر قرار بود در راستای از دست دادن عزت و حکمت قدم برداریم اسراییل باید خوشحال می شد و اگر قرار بر تعطیلی مراکز هسته ای بوده خودمان اعتراض می کردیم اما تواقفی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به این موضوع که وی جزو کسانی است که با صندوق های رآی و انتخابات قهر نخواهد کرد، تصریح کرد: اگر احمدی نژاد می خواهد مرد و مردانه حرف بزند حزب تشکیل بدهد و من برای تک تک حوزه های انتخابی از حزب مردم سالاری نماینده معرفی می کنم.

دبیرکل حزب مردم سالاری ادامه داد: وزیر اقتصاد از شناسایی ۱۰ میلیون پولدار خبر داده و پس از ثبت نام ۷۳ میلیون نفر می گویند به همه یارانه می دهیم این همان ادامه خط احمدی نژاد است.

وی تأکید کرد: عدالت خواهی این نیست که هر روز به آقای ظریف گیر بدهیم بلکه عدالت خواهی این بوده که ۳ هزار میلیارد تومان چه شده و مشکل پرونده بیمه، تأمین اجتماعی، صندوق بازنشستگی و… چه شده است؟

انتهای پیام / ۲۲۰۲ / ی

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار