|
|
کدخبر: ۱۶۸۴۷۲

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس:

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: عدم حمایت کافی از کشاورزان و صرف هزینه های زیاد برای تأمین مایحتاج در مراحل، کاشت، داشت و برداشت موجب مهاجرت روستائیان به شهرها شده است.

به گزارشخبرگزاری فارساز بروجرد، بهرام بیرانوند ظهر امروز در جمع اعضاء شوراهای شهر و روستا در فرمانداری این شهرستان، کشاورزان را رکن اصلی اقتصاد کشور معرفی کرد و گفت: کشوری که استقلال اقتصادی نداشته باشند، نمی تواند ادعای استقلال سیاسی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه برخی از روستاهای شهرستان بروجرد وضعیت مطلوبی نداشته و خدمات رسانی در آنها ضعیف است، اظهار کرد: چالش کنترل قیمت محصولات کشاورزی یکی از عوامل موثر در این امر است.

بیرانوند تاکید کرد: عدم حمایت کافی از کشاورزان و صرف هزینه های زیاد برای تامین مایحتاج در مراحل، کاشت، داشت و برداشت موجب شده، بسیاری از کشاورزان زمین های خود را رها کرده و به شهرها مهاجرت کنند.

وی ادامه داد: شوراهای روستاها باید مشکلات خود را به مسئولان انتقال دهند، تا نسبت به رفع آنها اقدام شود.

نماینده بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی لوله کشی گاز منازل به خصوص به روستاهای شمال شهر بروجرد و دشت سیلاخور، آسفالت راه های روستایی و احداثخانه بهداشت را برخی از مطالبات روستائیان عنوان کرد.

بیرانوند همچنین از تصویب قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری خبر داد و اذعان کرد: دولت امسال گندم کشاورزان را با قیمت یک هزار و ۵۰ تومان به ازای هر کیلوگرم خریداری می کند.

وی این قیمت را ناکافی دانست و یادآو شد: با توجه به بالا بودن هزینه های لازم در کاشت و برداشت محصول و تامین آنان از بازار آزاد، کشاورزان به هر حال متضرر می شوند.

نهم اردیبهشت ماه روز ملی شوراها نامگذاری شده است.

انتهای پیام / ۲۳۰۴ /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار