|
|
کدخبر: ۱۶۸۴۷۵

با حضور باشکوه اقشار مختلف مردم /

مردم مومن و ولایتمدار تبریز ظهر امروز در مراسمی که از سوی نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد، یاد و خاطره آیت الله ملکوتی، یار دیرین امام و انقلاب همچنین امام جمعه سابق تبریز را گرامی داشتند.

به گزارشخبرگزاری فارساز تبریز، مردم مومن و ولایتمدار تبریز ظهر امروز در مراسمی که از سوی نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان شرقی در مسجد جامع تبریز برگزار شد، یاد و خاطره مرحوم آیت الله حاج شیخ مسلم ملکوتی، یار دیرین امام و انقلاب همچنین امام جمعه سابق شهر تبریز را گرامی داشتند.

در این مراسم سردار عزیر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران به همراه سردار کریمیان فرمانده سپاه عاشورا، حجت الاسلام شهیدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی، حجت الاسلام قریشی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، حجت الاسلام حسنی امام جمعه سابق ارومیه، نمایندگان مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان خبرگان رهبری آذربایجان شرقی و جمعی از اساتید و مدرسان حوزه های علمیه حضور داشتند.

همچنین جمعی از اهالی مردم شهرستان سراب، زادگاه آیت الله ملکوتی نیز در این مراسم حضور پیدا کردند.

حضور گسترده مردم تبریز در این مراسم به حدی بود که از ساعت اولیه آغاز مراسم ورود به مسجد جام تبریز غیرممکن شد و افراد با ذکر فاتحه سراپی مجلس را ترک کردند.

در این مراسم باشکوه که جمع زیادی از طلاب و روحانیون، خانواده های شهدا و ایثارگران، فرهنگیان و دانشگاهیان، اصناف و بازاریان، کارگران و کارمندان، نیروهای نظامی و انتظامی همچنین مسئولان ادارات، سازمان ها، نهادها، شرکت ها و تشکل های اسلامی استان نیز در آن حضور داشتند، حجت الاسلام حاجی زاده امام جمعه موقت تبریز در خصوص فضائل اخلاقی و شخصیت برجسته علمی مرحوم آیت الله ملکوتی به سخنرانی پرداخت.

وی با بیان اینکه خدمات آیت الله ملکوتی منشأ آثار بسیاری به انقلاب بوده است، افزود: همراهی ایشان با رزمندگان اسلام در جبهه ها فراموش شدنی نیست.

امام جمعه موقت تبریز خاطرنشان کرد: این عالم بزرگوار و دانشمند در رشته های مختلف از جمله فقه و اصول تبحر داشت و فیلسوفی فقیه بود.

آیت الله مسلم ملکوتی روز پنجشنبه هفته گذشته پس از یک ماه بستری، به علت عارضه ریوی در بیمارستان مسیح دانشوری تهران دعوت حق را لبیک گفت و پیکر مطهرش پس از تشییع باشکوه در شهر مقدس قم در جوار مرقد مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به خاک سپرده شد.

انتهای پیام / ۶۰۰۰۲

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار