|
|
کدخبر: ۱۶۸۴۷۷

آیت الله علم الهدی هشدار داد

امام جمعه مشهد گفت: آنهایی که به اسم شاد بودن جوانان می خواهند شبهات را مباح جلوه دهند، اگر نگوییم دست نشانده دشمن هستند، حداقل می گوییم فرصت طلبانی هستند که می خواهند قدرتی برای خود ایجاد کنند.

به گزارشخبرگزاری فارساز مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در دیدار با کارکنان و فرماندهان سپاه امام رضا(ع) ضمن تبریک میلاد امام محمد باقر(ع) اظهار کرد: امام باقر(ع) بجای حرکت انقلابی سیاسی به یک انقلاب فکری و فرهنگی دست زدند و این نشان دهنده این مسئله است که اصلاح فکری مقدم بر انقلاب اجتماعی سیاسی است.

وی افزود: انسان ها اگر از نظر فکر و فرهنگ در مسیر اسلام ساخته نشوند، نوع انقلاب سیاسی آنها به یک ارتجاع منجر خواهد شد.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: اگر در یک جامعه جریان های فکری و فرهنگی در مسیر انقلاب پرورش پیدا کند، این انقلاب پایدار می ماند اما اگر تنها به انقلاب سیاسی روی بیاورند آفت ارتجاع آن جامعه را فرا خواهد گرفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: امام باقر(ع) بجای انقلاب سیاسی، انقلاب و فکری و فرهنگی را برگزید و به این ترتیب خط امامت و تشیع تصویب شد.

علم الهدی تصریح کرد: اگر مسئله اصول فکری این اسلام در کانون مغزها درست پاسداری نشود، در هر لحظه انقلاب مقدس ما با خطر ارتجاع روبرو خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: تجربه ۸ ساله دفاع مقدس ثابت کرد با حرکت های فیزیکی و نظامی نمی شود انقلاب ما را براندازی کنند، اما همین نظام که براندازی نمی شود، خطر ارتجاع آن را تهدید می کند.

وی در ادامه افزود: تنها نگهبان در برابر خطر ارتجاع تثبیت اصول فکری و فرهنگی انقلاب است و سپاه پاسداران به عنوان یک نهاد انقلابی باید بخش عمده فعالیت خود را در پاسداری افکار و اندیشه ها به کار ببرد.

خطیب جمعه مشهد با اشاره به شخصیت شهید مطهری با بیان اینکه ما هیچگاه برای یک واقعه به سراغ ریشه های تاریخی آن نمی رویم و فقط خود حادثه را بررسی می کنیم، عنوان کرد: شهید مطهری به عنوان اولین شهید در تبار امام بودند و در رأس شاگردان امام قرار داشتند.

وی با بیان اینکه یکی از جریان هایی که سعی می کرد انقلاب را در خط اصلی نگه دارد، استاد مطهری بود، یادآور شد: مسئله مقابله با استاد مطهری از قبل از پیروزی انقلاب و در زمان مبارزه با رژیم ستم شاهی بوده است.

علم الهدی با اشاره به اینکه عمده نقش آفرینی استاد مطهری قبل از انقلاب بود، خاطرنشان کرد: در آن زمان ایشان را بارها ترور شخصیتی کردند و افراد را از شرکت در جلسات ایشان منع می کردند و جلسات ایشان را تبدیل به یک جلسات عادی می کردند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه زمانی که انقلاب ما به پیروزی رسید ما با یک جامعه درهم روبرو بودیم که همه ادعای فهم داشتند، تصریح کرد: از طرفی ما با ملی گراها و لیبرال ها روبرو بودیم و از طرف دیگر با جریان های مارکسیستی و منافقین و در این موقعیت فعالیت های ایدئولوژیک استاد مطهری و دیگر شاگردان برجسته امام بود که نظام ما را نجات داد.

علم الهدی با اشاره به اینکه امروز نظام ما از روز اول هم قوی تر شده و رهبری داریم که از همان تبار امام خمینی(ره) است، افزود: اما مشکلی که ما امروز داریم این است که همه دنیا با ما روبرو شده اند، در حالی که قبل از انقلاب ما تنها مشکل رژیم شاه را داشتیم.

وی در ادامه افزود: امروز دنیا به سر ما ریخته و قدرت رسانه ای، قدرت ارتش و قدرت اقتصادی دنیا همه علیه ما شده اند و به کمتر از نیستی ما راضی نمی شوند.

وی با تاکید بر اینکه ما باید از این انقلاب دفاع کنیم، تصریح کرد: آن چیزی که امروز می تواند ما را نگه دارد، این است که فکر و فرهنگ در نسل جوان ما طوری نهادینه شود که همه به میدان بیایند و اگر این فرهنگ را حفظ کنیم، انقلاب ما پیروز خواهد شد.

امام جمعه مشهد در پایان یادآور شد: آنهایی که به اسم شاد بودن جوانان می خواهند شبهات را مباح جلوه دهند و فضای باز اخلاقی در جامعه ایجاد کنند، اگر نگوییم دست نشانده دشمن هستند، حداقل می گوییم فرصت طلبانی هستند که می خواهند قدرتی برای خود ایجاد کنند و ما به عنوان پاسدار باید آنان را براندازی کنیم.

انتهای پیام / ۲۲۰۲ / ی

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار