|
|
کدخبر: ۱۶۸۵۸۶

محمدی در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: خطوط قرمز ترسیمی توسط مقام معظم رهبری و چارچوب های نظام باید در کلیات مذاکرات هسته ای مورد توجه قرار گیرد.

داوود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیمبا تاکید بر بررسی بازطراحی رآکتور اراک از سوی کارشناسان و نخبگان اظهار داشت: به دلیل اهمیت مسائل هسته ای از نظر مردم و نظام، معمولا چارچوب های اصلی و خطوط قرمز آن از سوی مقام معظم رهبری و شورای عالی امنیت ملی مشخص می شود لذا از نظر کلیات موضوع مطمئن هستیم که نظارت های کافی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: آنچه در این زمینه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، بررسی کارشناسانه اقداماتی است که در این زمینه مورد توافق قرار می گیرد لذا هر تصمیمی که از سوی سازمان انرژی اتمی و تیم مذاکره کننده ایرانی اخذ می شود، بهتر است مورد بررسی کارشناسان و نخبگان قرار گیرد.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس برهمین اساس تصریح کرد: ما از نظر کلیات مذاکرات نگرانی نداریم چراکه نظارت های کافی وجود دارد و خطوط قرمز آن مشخص شده اما در مورد جزییات تصمیمات و توافقات نیز باید کار کارشناسی صورت گیرد چراکه این مسائل به سرنوشت ملت ایران و آینده کشورمان مربوط است و باید با دقت نظر بیشتری واکاوی شود البته مجلس شورای اسلامی همه این تصمیمات را رصد می کند و بارها با دعوت از وزیر امور خارجه و رئیس سازمان انرژی اتمی این مسئله را مورد رسیدگی قرار داده و توضیحات لازم را از آنها اخذ کرده است.

محمدی افزود: کمیسیون اصل ۹۰ و کمیسیون امنیت ملی مجلس با حساسیت ویژه ای موضوعات هسته ای کشور را بررسی و رصد می کند و قطعا دستگاه های مسئول و مردم نیز نسبت به این موضوع حساسیت دارند و معتقدند که باید کارشناسی های دقیقی انجام شود.

وی در پایان گفت: خطوط قرمز ترسیمی توسط مقام معظم رهبری و چارچوب های نظام باید در کلیات مذاکرات مورد توجه قرار گیرد و مجلس نیز پیگیر موضوع است و دغدغه های خود در این باره را در قالب سوال، تذکر و یا توضیح خواستن مطرح می کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار