|
|
کدخبر: ۱۶۸۷

نمایندگان مجلس محسن اسماعیلی، سام سوادکوهی و نجات‌الله‌ ابراهیمیان را به عنوان ۳ عضو حقوقدان شورای نگهبان انتخاب کردند.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، علی لاریجانی پیش از پایان جلسه علنی صبح امروز پارلمان نتیجه انتخابات ۳ حقوقدان شورای نگهبان که بر اساس اصل ۹۱ قانون اساسی از سوی نمایندگان مجلس انتخاب می‌شوند، قرائت کرد:

بر اساس اعلام رئیس مجلس از ۲۶۰ رای ماخوذه، محسن اسماعیلی با ۲۳۷ رای، سام سوادکوهی با ۱۴۷ رای و نجات‌الله ابراهیمیان با ۱۳۰ رای به عنوان ۳ عضو حقوقدان شورای نگهبان انتخاب شدند.

لاریجانی پس از اعلام این نتیجه انتخابات گفت: برای این ۳ عزیز آرزوی توفیق می‌کنیم و امیدوارم با همت و جدیت ارتباط نزدیکی با مجلس داشته باشیم.

وی افزود: برای همه عزیزان که در این سمت بودند از جمله آقای کدخدایی که ظاهرا با یک رای کمتر انتخاب نشدند، آرزوی توفیق می‌کنم.

به گزارش تسنیم، بر اساس اصل ۹۱ قانون اساسی ۶ عضو حقوقدان شورای نگهبان براساس رای نمایندگان مجلس انتخاب می‌شوند.

همچنین مدت عضویت ۳ عضو حقوقدان شورای نگهبان یعنی محسن اسماعیلی، عباسعلی کدخدایی و حسینعلی امیری در تاریخ ۲۵ تیرماه سالجاری به پایان می‌رسید و رئیس قوه قضائیه در نامه‌ای به رئیس مجلس ۵ نفر را به عنوان حقوقدانان شورای نگهبان معرفی کرد.

بر اساس انتخاب مجلس محسن اسماعیلی، سام سوادکوهی و نجات‌الله‌ ابراهمیان به جمع حقوقدانان شورای نگهبان پیوستند و عباسعلی کدخدایی و محمدهادی صادقی که جزو معرفی‌شدگان از سوی رئیس قوه قضائیه بودند نتوانستند رای نمایندگان مجلس را کسب کنند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار