|
|
کدخبر: ۱۶۸۷۵۹

مظفر در دانشگاه عالی دفاع ملی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نظام تعلیم و تربیت باید نگاه همه بعدی به تربیت استعدادها داشته باشد و نظامی که نتواند عقل ها را پرورش دهد ارزشی ندارد.

به گزارش خبرنگار دفاعیخبرگزاری فارس، حسین مظفر نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم گرامیداشت روز معلم که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد با اشاره به سالروز شهادت استاد مطهری اظهار داشت: مطهری بزرگ پاسدار قلم و اندیشه است که در اوج غربت دین به دنبال ترویج آن بود.

وی افزود: شهید مطهری در زمانی که افکار کمونیستی و غربی سایه افکنده بود رستاخیز علمی و فکری را به پا کرد.

مظهر با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت باید نگاه همه بعدی برای تربیت استعدادها داشته باشد، گفت: متأسفانه به نام دین و دینداری و برداشت های غلط از آن مکاتبی پیدا شد که با تمرکز بر رشد یکی از استعدادها مابقی استعدادها را رها کردند.

نماینده مجلس ادامه داد: عده ای به اسم زهد و تقوا راه گوشه گیری و مردم گریزی برگزیده اند، عده ای به اسم آخرت گرایی دنیا را رها کرده اند، عده ای به بهانه پرورش روحشان دچار ریاضت های بیجا شده اند و عده ای به تعطیلی عقل و خرد پایفشاری کردند که همه اینها از نظر اسلام انحراف است.

مظفر تأکید کرد: زهد به تنهایی هم انسان را به انحراف می کشد و انسان گوشه گیر و منزوی اصلاً مورد پسند اسلام نیست و هیچ اعتباری ندارد.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر مردم گرایی دارای اهمیت به سزایی است البته توجه صرف به مردم و عدم توجه به خدا و دین نیز موجب انحراف است.

مظفر با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیتی که نتواند عقل ها را پرورش دهد ارزشی ندارد، اظهار داشت: شهید مطهری معتقد بود اینکه زور نداشته باشی و افتخار کنی در آموزه های اسلامی مردود است. اسلام می گوید نه ظالم باشی نه مظلوم لذا ما باید افرادی پرورش دهیم که قدرت داشته باشند و از آن در مسیر عدالت و درستی استفاده کنند.

این نماینده مجلس گفت: انسان ذلیل و خوار ارزش و تأثیرگذاری ندارد. اینچنین تربیت کردنی بدتر از کفر و انحرافات اعتقادی است، اینجور افراد نمی توانند از ارزش ها و منافع انقلاب حفاظت کنند.

مظفر در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: اگر در کنار علم ایمان و معنویت نباشد فاجعه ای به بار خواهد آمد مانند آنچه در غرب می بینیم. بزرگترین جنایات بشری در سایه علم بدون ایمان است.

وی تأکید کرد: عالم بی دین و عابد بی علم موجب انحراف می شوند و فتنه هایی که اتفاق می افتد نیز به همین دلیل است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار