|
|
کدخبر: ۱۶۸۸۰۵

سلیمی در گفت وگو با فارس:

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات، فناوری مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه آقایان دانشگاه را با کلوب سیاسی اشتباه گرفته اند بر لزوم حفظ آرامش محیط های علمی تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری فارس، در واکنش به حضور خاتمی در دانشگاه شهید بهشتی، حضور وی را باعثبر هم خوردن آرامش محیط های علمی و دانشگاهی دانست.

وی با بیان اینکه جریانی در دولت عامدانه به دنبال ایجاد بلوا و آشوب در مجامع علمی است، گفت: این جریان به هیچ وجه دغدغه دانش و منویات مقام معظم رهبری را ندارد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی بر لزوم توجه به اقتصاد و فرهنگ در سال ۹۳ تأکید کرد و افزود: اقتصاد دانش بنیان یکی از پایه های اقتصاد مقاومتی محسوب می شود که باید بدان توجه ویژه داشت اما متأسفانه شاهدیم امروز برخی اقدامات نه تنها در جهت تحقق این موضوع نیست بلکه برخلاف آن نیز حرکت می کند.

سلیمی ادامه داد: آقایان دانشگاه را با کلوپ سیاسی اشتباه گرفته اند، دانشگاه مهد علم و تفکر است اما نباید محل جولان احزاب سیاسی باشد؛ دانشجو باید سیاسی باشد اما ورود جناح ها به فضای سیاسی دانشگاه ها به نفع دانشجویان نیست.

وی با بیان اینکه دانشجویان به صورت مستقل فعالیت سیاسی انجام می دهند تصریح کرد: دانشگاه نباید تبدیل به محل فعالیت احزاب سیاسی شود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی طی سؤالاتی از سیدمحمد خاتمی پرسید که در دوره فتنه چه موضع گیری داشته اید؟ چرا برخی هشت ماه کشور را به آشوب کشیدند؟ چرا شما در آن ایام به وظیفه خود عمل نکردید.

سلیمی به مسئولان دانشگاه ها توصیه کرد که به جای انجام کار تشکیلاتی خاص و پیگیری دغدغه احزاب از فرصت به دست آمده برای علم آموزی بهره ببرند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی همچنین از مسئولان دستگاه قضا خواست تا با فتنه گران به صورت قاطع و قانونی برخورد کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار